ایمنی نه چندان جالب نیسان تایتان 2017

ایمنی نه چندان جالب نیسان تایتان 2017

شاید با خود فکر کنید که تراک های ژاپنی (حتی آن‌هایی که در آمریکا ساخته می‌شوند) در میان امن‌ترین خودروهای دنیا قرار دارند. خب هوندا ریجلاین 2017 این‌گونه است اما اوضاع درباره‌ی نیسان تایتان چندان خوب نیست.

nissan-titan-iihs-2

پس از حضور در تست‌های عادی، موسسه بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌ها در تست برخورد اورلپ کوچک از جلو رتبه‌ی “مرزی” را به پیکاپ نیسان داده است.

nissan-titan-iihs-1

متأسفانه تیتان در تست خوب عمل نکرده به گونه‌ای که قسمت سرنشین به اندازه‌ی 28 سانتی‌متر به طرف راننده رفته است. در دنیای واقعی، این موضوع به معنی جراحت شدید به بخش پایینی پای چپ و آسیب احتمالی هر دو پا است.

titan-crash-2_653

به عنوان نتیجه، IIHS امتیاز یکی مانده به آخر را به تایتان اعطا کرده است. چهار رتبه‌ی خوب، قابل‌قبول، مرزی و ضعیف نشان دهنده‌ی ایمنی یک خودرو در تست‌های این موسسه هستند. تایتان در تست سیستم‌های چراغ‌های جلو نیز امتیاز “مرزی” را به دست آورده و به همین دلیل امتیاز Top Safety Pick را از دست داده است. اگرچه که تایتان در دیگر تست‌های تصادف جلو نمره‌ی “خوب” را به دست آورده اما این هم کمکی به بهبود وضعیت پیکاپ نیسان نکرده است. البته هنوز نتایج مربوط به تست‌های ایمنی نسخه‌ی کشیده‌تر این پیکاپ منتشر نشده است.

2017-nissan-titan-crew-cab-iihs-crash-test

اما هوندا ریجلاین درست در مقابل تایتان قرار دارد. تا به اینجا ریجلاین تنها پیکاپی است که توانسته امتیاز Top Safety Pick + را به دست آورد. امتیازی که تایتان نتوانسته به آن دست یابد. تنها پیکاپ دیگری که عملکرد بسیار خوبی در تست‌های 5 گانه داشته فورد F-150 در هر دو نسخه‌ی crew و extended است.

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *