گیربکس ۹ سرعته جدید برای شورولت مالیبو ۲۰۱۷

گیربکس ۹ سرعته جدید برای شورولت مالیبو ۲۰۱۷

در جستجوی پیوسته آن‌ها برای هم‌خوانی با استانداردهای سخت‌گیرانه‌تر میزان آلایندگی و ارتقا میزان مصرف سوخت، خودروسازها باید همیشه محصولات خود را ارتقا دهند، و یکی از انتخاب‌های محبوب توسعه گیربکس‌ها با افزایش تعداد دنده‌های آن‌ها می‌باشد.

2017-gm-9-speed-auto

جنرال‌موتورز یکی از آخرین نمونه‌های در فهرستی بلندبالا از خودروسازان است که تصمیم گرفته این روش را دنبال کند، و جدیدترین محصول آن‌ها به شکل یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته خود را نشان داده، گیربکسی که تعویض دنده نرم و سریع‌تری در مقایسه با گیربکس شش سرعته اتوماتی که قرار است جانشین آن شود ارائه می‌کند. نکته جالب‌توجه اینجاست که اندازه هر دو گیربکس تقریباً یکسان است.

2017-chevrolet-malibu-4

استیو ماهوروس، مدیر بازاریابی شورولت دراین‌باره می‌گوید:

کل پکیج گیربکس ۹ سرعته به‌گونه‌ای طراحی شده که کاملاً به نفع مشتری باشد. این گیربکس در شهر مصرف سوخت را کاهش می‌دهد، و در اتوبان، با بهینه‌سازی‌هایی که روی آن انجام شده کیفیت رانندگی را به میزان زیادی بهبود می‌بخشد.

طبق ادعای جنرال‌موتورز، گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته جدید با سیستم خاموش و روشن کردن موتور سازگاری دارد و در همکاری با آن می‌تواند میزان سوخت بیشتری صرفه‌جویی کند، و آن دسته از رانندگانی که به دنبال شتاب سریع‌تری هستند نیز نباید نگرانی‌ای داشته باشند، زیرا این غول خودروسازی آمریکا می‌گوید یک ضریب دنده یک عمیق‌تر این خواسته آن‌ها را برآورده می‌کند.

2017-chevrolet-malibu-3

اولین مدلی که قرار شده از این گیربکس استفاده کند شورولت مالیبو ۲۰۱۷ می‌باشد که با موتور ۲.۰ لیتری توربوی خود مصرف سوختی معادل ۷.۱ لیتر به ازای هر صد کیلومتر در بزرگ‌راه ارائه می‌کند که در مقایسه با مدل ۲۰۱۶ خود با گیربکس شش سرعته، کاهش مصرفی ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

2017 Chevrolet Malibu
2017 Chevrolet Malibu

2017-chevrolet-malibu-2

علاوه بر این، جنرال‌موتورز همچنین همکاری نزدیکی با فورد درزمینهٔ طراحی و توسعه یک گیربکس ۱۰ سرعته دارد که قرار است سال آینده روی دو مدل کامارو ZL۱ و فورد F-۱۵۰ برای نخستین بار عرضه شود. در آینده نیز این گیربکس بر روی مدل‌های بیشتر دو خودروساز نیز ارائه خواهد شد.

منبع: carscoops

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *