آغاز تست خودروهای خودران فورد در اروپا از سال 2017

آغاز تست خودروهای خودران فورد در اروپا از سال 2017

با اضافه شدن مدل خودران فیوژن هیبرید به سبد محصولات فورد، این شرکت برای آغاز تست‌های خودروهای خودران خود در اروپا آماده می‌شود. این کار از سال آینده شروع خواهد شد.

 autonomous ford

هدف این شرکت دست‌یابی به رتبه‌ی سطح 4 SAE (انجمن مهندسان خودرویی) است. این رتبه یک‌قدم مانده به رانندگی خودران کامل است.

ford Autonomous 05

مدیر رانندگی خودکار فورد اروپا دراین‌باره می‌گوید:

ما قبلاً برنامه‌های خود برای استفاده از خودروهای خودران به منظور سرویس‌های اشتراک خودرویی را در سال 2021 و در آمریکا اعلام کرده‌ایم و گسترش تست‌های ما به قاره‌ی اروپا نیز امری مهم تلقی می‌شود. قوانین جاده‌ای از کشوری به کشور دیگر تفاوت دارد و علائم رانندگی و طراحی جاده‌ها نیز متفاوت هستند.

این شرکت آمریکایی ادعای پیشرو بودن در زمینه‌ی ارتباطات، جابجایی و خودروهای خودران را داشته و تلاش دارد تا سال 2021 خودروهای کاملاً خودکار را در حجم انبوهی به خیابان‌ها بفرستد.

ford-aut-5

این موضوع امری کاملاً چالش‌برانگیز است زیرا برخلاف آمریکا، خودروهای یاد شده باید قادر باشد تا در شرایط کاملاً متفاوتی نیز عملیاتی شوند چراکه طبق گفته‌های مدیر فورد شرایط ترافیکی در اروپا از کشوری به کشور دیگر فرق می‌کند و همین امر چالشی برای تکنولوژی رانندگی خودکار به شمار می‌رود.

منبع: autocar

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *