معرفی پیشرانه 230 اسب بخاری کونیگ‌زگ و کوروس

معرفی پیشرانه 230 اسب بخاری کونیگ‌زگ و کوروس

چندین ماه پیش توسعه‌ی پیشرانه‌ی بدون میل بادامک کونیگ‌زگ به همراه کوروس اعلام شد. هم‌اکنون این پیشرانه در نمایشگاه خودروی گوانگژو 2016 معرفی شده است.

qoros-1

در این پیشرانه که بجای روش مبتنی بر میل بادامک از بکار اندازنده پنوماتیک-هیدرولیک-الکتریک استفاده می‌کند اولین پیشرانه‌ی بدون سوپاپی است که در خودروهای تولید انبوه بکار خواهد رفت.

qoros-20

طبق گفته‌های کونیگ‌زگ این پیشرانه‌ی 1.6 لیتری توربو قدرت 230 اسب بخاری و گشتاور 320 نیوتون متری داشته و در مقایسه با پیشرانه‌ای سنتی به ترتیب 45 و 47 درصد قدرت و گشتاور بیشتری داشته و مصرف سوخت آن نیز 15 درصد کمتر است. علاوه بر این پیشرانه 20 کیلوگرم سبک‌تر بوده و جمع و جورتر و هزینه‌ی ساخت آن نیز کمتر است. پیشرانه‌ی مذکور فاقد بدنه‌ی گاز، میل بادامک، تسمه تایم، سیستم‌های کانورتر پیش کاتالیتیک، سیستم‌های تزریق مستقیم و… می‌باشد.

qoros-2

اوربان کارلسون مدیرعامل FreeValve AB می‌گوید:

تکنولوژی بدون سوپاپ سال‌های بسیاری در حال تست و توسعه بوده اما نتایج بسیار رضایت‌بخش هستند. پیشرانه‌ی مذکور صرفه‌جویی‌های قابل‌توجهی در بخش‌های هزینه، وزن و آلایندگی دارد. این پیشرانه همچنین مزیت‌های چشمگیری برای مالکان خودرو دارد چراکه افزایش تقریبی 50 درصدی در قدرت و گشتاور داشته و مصرف سوخت آن نیز کمتر است.

qoros-10

این پیشرانه در هاچبک کوروس 3 به نمایش درآمده و این شرکت چینی از این پیشرانه‌ها برای توسعه‌ی بیشتر تکنولوژی یاد شده استفاده خواهد کرد.

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *