کهنه‌کار تازه‌نفس: بررسی هوندا سیویک 2017 جدید

کهنه‌کار تازه‌نفس: بررسی هوندا سیویک 2017 جدید

در ماه دسامبر سال 2016 هوندا موفق شد یک‌صد میلیونمین خودروی تاریخ خود را ساخت. اگرچه شاسی‌بلند CR-V توانست عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند دنیا را به دست آورد اما هنوز هم میزان فروش آن از سیویک کمتر بود.

2017 Honda Civic

حالا اما دهمین نسل هاچبک خانوادگی هوندا وارد بازار شده است. خودرویی که برای اولین بار در سال 1972 میلادی عرضه شد. هر نسل از سیویک نسخه‌های متفاوتی برای بازارهای مختلف داشته اما هیچ تفاوت کلی بین آنچه که در آمریکا یا اروپا می‌خرید وجود ندارد.

2017 Honda Civic

اما جدیدترین نسل سیویک، اولین مدل جهانی واقعی این خودرو است. یک‌سوم کل بودجه‌ی تحقیق و توسعه‌ی هوندا برای سیویک جدید صرف شده تا خودرویی خلق شود که مدیر ارشد پروژه Mitsuru Kariya آن را به عنوان یک مدل مناسب، هیجان‌انگیز و نرم توصیف می‌کند.

2017 Honda Civic

سیویک جدید که در Swindon ساخته شده از پلتفرم، پیشرانه‌ها و گیربکس‌های کاملاً جدید استفاده می‌کند. تجهیزات جدید زیادی در این خودرو وجود داشته و طراحی بدنه‌ی خودرو به گونه‌ای است که با مدل‌های دیگر کمپانی نظیر HR-V و جاز در یک راستا قرار دارد.

2017 Honda Civic

در زمان آغاز عرضه پیشرانه‌ی دیزلی قابل سفارش نبوده و روسای کمپانی پیش‌بینی می‌کنند مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی 1 لیتری توربو بخش اعظم فروش سیویک جدید را در انگلستان تشکیل دهد. پیشرانه‌ی 1.5 لیتری بنزینی قدرت بیشتری دارد اما انتظار می‌رود تنها 30 درصد خریداران بهای اضافی برای این مدل پرداخت کنند.

2017 Honda Civic

احتمالاً مدل مجهز به پیشرانه 1 لیتری بنزینی هم برای خریداران شخصی و هم برای شرکت‌ها جذابیت بیشتری دارد. نسخه‌های SE در کیلومتر میزان 110 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کنند اما با شیفت کردن به مدل SR حاضر در تست که رینگ‌های بزرگ‌تری دارد شاهد آلایندگی 117 گرمی در هر کیلومتر خواهید بود. پژو 308 پیور تک 130 کم‌مصرف‌تر بوده و در تریم پرفروش Allur تنها 107 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

2017 Honda Civic

سیویک جدید در روی جاده به ندرت از نسل قبلی قابل تمایز است. سیستم تعلیق چند اتصالی عقبی به این معنی است که کنترل بدنه خوب بوده و راحتی خودرو در جاده‌های ناهموار باعث می‌شود تا حس خوبی در مسافرت‌های طولانی داشته باشید.

2017 Honda Civic

فرمان خودرو تعادل و بالانس خوبی داشته اما احساس زیادی را به راننده منتقل نمی‌کند. چسبندگی بالایی را در سیویک جدید شاهد هستیم. در جاده‌ها و راه‌های پرپیچ‌وخم بارسلونا شاهد سیویکی کنترل شده هستیم که در راه‌های تنگ یا پردست‌انداز ناراحت نمی‌شود. فاصله‌ی کم بین دنده‌ها به هیجان و درگیر کنندگی خودرو اضافه می‌کند. البته افرادی که خواهان گیربکس اتوماتیک هستند می‌توانند مدل CVT را انتخاب کنند.

2017 Honda Civic

پیشرانه سیویک یک جواهر است. با قدرت 127 اسب بخاری، این پیشرانه یکی از قدرتمندترین نسخه‌های سه سیلندر این کلاس است. ارزش‌های این پیشرانه در هنگام شتاب گیری و آسایش بالای آن مشخص می‌شود. خودروی حاضر در تست از صدای باد و جاده رنج می‌برد که رینگ‌های 17 اینچی نیز مزید بر علت بودند.

2017 Honda Civic

همانند نسل قبلی، سیویک جدید برای خانواده‌های جوان کاربردی است. صندوق‌عقب 478 لیتری این خودرو 1 لیتر بزرگ‌تر از نسل قبلی بوده و فضای مناسبی زیر کف آن وجود دارد. در کل فضاسازی سیویک جدید تقریباً مشابه فولکس‌واگن گلف فعلی است.

2017 Honda Civic

فضای بخش عقب خوب است هرچند سقف شیب‌دار باعث شده تا سرنشینان قدبلند از نظر فضای سر کمی در مضیقه باشند. فضای زیادی برای زانوها وجود دارند بنابراین می‌توان از راحت بودن در صندلی‌های عقب خشنود بود. کابین خودرو پر از فضاهای کاربردی است. در جای‌جای کابین شاهد فضاهای ذخیره‌ای برای قرار دادن اشیای مختلف هستیم.

2017 Honda Civic

سیستم تعلیق جدید دهمین نسل از سیویک باعث شده که صندلی‌های جادویی نسل قبلی در این خودرو جایی نداشته باشند. هرچند طبق مطالعات صورت گرفته افرادی کمی از این ویژگی استفاده کرده‌اند. مهندسان هوندا با جابجایی باک سوخت به بخش عقبی ارتفاع صندلی‌های جلویی را پایین آورده‌اند که همین امر باعث ایجاد موقعیت رانندگی اسپورت تر شده است. سیویک جدید با یک دست چیزی را داده و با دست دیگر چیز جدیدی را به دست آورده است.

2017 Honda Civic

2017 Honda Civic

2017 Honda Civic

2017 Honda Civic

2017 Honda Civic

2017 Honda Civic

2017 Honda Civic

2017 Honda Civic

مشخصات هوندا سیویک 1.0 129PS i-VTEC Turbo SR

قیمت: 20180 پوند
پیشرانه: 3 سیلندر 1 لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 127 اسب بخار/200 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 10.9 ثانیه
حداکثر سرعت: 203 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5.1 لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *