چرا بیگانه‌های فضایی نمی‌آیند؟!

چرا بیگانه‌های فضایی نمی‌آیند؟!

چندی پیش پروفسور «توماس هیر» ریاضیدان دانشگاه Gulf Coast فلوریدا، نتایج جالب مطالعات خود را در انجمن ریاضیات بوستون آمریکا منتشر نمود؛ نتایجی که هرچند پیش‌بینی ماحصل آن‌ چندان هم دور از انتظار نبود اما بخاطر جدید بودنشان هنوز هم جای تامل زیادی با خود دارند.

طبق این مطالعه که توسط «خبرگزاری مهر» منتشر شده، اگر بیگانگان فضایی وجود داشته باشند، باید تاکنون انسانها را پیدا می کردند، بنابراین احتمالا بیگانگان به عمد از برخورد با انسان‌ها اجتناب می‌کنند!

توماس هیر می گوید: «یا انسان در این جهان تنها است، یا آن‌ها ما را تنها گذاشته اند». این گفته‌های توماس براساس محاسباتی بوده که یک جامعه نیاز دارد تا با علوم تکنولوژیکی خود جهانی که در آن زندگی می‌کند را ترک کرده تا به دنیایی دیگر در فضا سفر کند.

اگر بیگانه‌ها هستند پس چرا به زمین نمی‌آیند؟!!
اگر بیگانه‌ها هستند پس چرا به زمین نمی‌آیند؟!!

مطابق این محاسبات جالب، اگر بیگانه‌ها حتی با سرعتی کمتر از یک درصد سرعت نور (یعنی حدودا ده کیلومتر برساعت) درفضا حرکت می‌کردند، باید طی 500 سال به نزدیک‌ترین ستاره در همسایگی خود می‌رسیدند. حال اگر 500 سال دیگر برای ساخت یک فضاپیما در نظر گرفته شود و سال‌های دیگری نیز برای کارهای حاشیه ای آن‌ها کنار بگذاریم، محاسبات نهایی نشان می‌دهد تمدن‌هایی که از قدیمی‌ترین ستاره‌های کهکشان راه شیری سفر خود را آغاز کرده‌اند، اکنون باید به زمین رسیده باشند، اما شواهد موجود عدم حضور آن‌ها را نشان می دهند؛ پس بیگانگان فضایی کجا هستند؟!

برای توجیه عدم تمایل‌های بیگانه‌ها به تمدن انسان‌های زمینی می‌توان هزار و یک دلیل آورد اما یکی از جدیدترین آن‌ها که توسط توماس بیان شده، این است که «انسانها چیزی که بیگانه‌های فضایی بدنبال آن هستند را در تمدن خود ندارند. هر نوع تمدن باستانی احتمالا بیولوژیکی نیست، پس می‌توان چنین حدس زد که به مکانی مانند زمین نیاز ندارد. مثلا آن‌ها نیازی ندارند که به زمین آمده و آب آن را به سرقت ببرند! آن‌ها می توانند چنین نیازهایی را در دیگر نقاط جهان نیز برطرف سازند».

شاید داشته‌های کنونی بشر، جوابگوی نیازهای بیگانه‌های فضایی نباشد . . .
شاید داشته‌های کنونی بشر، جوابگوی نیازهای بیگانه‌های فضایی نباشد . . .

وی در گزارش خود چنین ادامه می‌دهد: « دیده نشدن انسان‌ها به هر دلیلی که باشد، دلیل بر این نیست که بیگانگان از وجود ما آگاهی ندارند چرا که وقتی انسان‌ها بر روی سیاره‌ای با قدمتی پنج میلیارد ساله به فناوری مانند کپلر (که می‌تواند سیاره‌ها را در مدار دیگر ستارگان رصد کند) دست پیدا کرده‌اند، تمدن‌های بیگانه که حدودا 10میلیون سال قدمت بیشتری نسبت به زمین دارند، به طور قطع پیشرفته‌تر از ما هستند».

توماس نتایج نهایی مطالعات خود را چنین به پایان می‌رساند: «من اطمینان دارم آنها توانایی این را دارند تا بفهمند بر روی سیاره‌ای حیات وجود دارد یا نه، تنها کلروفلوروکربن یا CFC موجود در اتمسفر زمین نشانه‌ای قابل توجه برای کشف این موضوع است».

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *