نمایشگرها روی شیشه ها

نمایشگرها روی شیشه ها

یکی از تکنولوژی های جدید در رابطه با نمایش اطلاعات خودرو بصورت تعاملی، روش نمایش سربالا است که چند سالیست در خودروهای مختلف لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. ایده مشابه و کاملتر این فن آوری را که چند روز پیش توسط مرسدس بنز معرفی شده بود (DICE) می توان آغاز تحول اساسی در پیوتد IT و خودرو دانست. در این میان دو شرکت آئودی و جنرال موتورز هم ایده های خود را به نمایش گذاشته اند.

Audi’s Super Head-Up Display
Audi’s Super Head-Up Display

در روش آئودی از سه پروژکتور استفاده شده است که اطلاعات موردنظر راننده یا مسافر را روی شیشه های جلو بازتاب می دهند. این تکنولوژی بسیار شبیه روش های استفاده شده توسط جنرال موتورز و بی ام و می باشد. اندازه تصاویر بین 35 تا 100 فوت می تواند تغییر کند. البته نباید انتظار داشته باشید که تصاویر تشکیل شده از بازتاب پروژکتورها، عملکرد لمسی داشته باشند. بنابراین برای انجام فرامین باید از کنترل های روی ناویگیشن یا سیستم مالتی مدیای خودروی خود استفاده کنید. آئودی از روش بسیار ساده تر ولی قابل اطمینان تری نسبت به روش گرانقیمت مرسدس بنز استفاده می کند. بنابراین ظهور این سیستم در خودروهای آینده آن محتمل تر بنظر می رسد.

Audi’s Super Head-Up Display
Audi’s Super Head-Up Display

در سوی دیگر، جنرال موتورز از پنجره های تعاملی خود رونمایی کرد. این صفحات شیشه پنجره درهای عقب را تشکیل می دهند و سرنشینان پشتی را قادر می سازند که ابا سرانگشتان خود، به گشت و گذار در اینترنت بپردازند، یا شبکه اجتماعی خود را بروز کنند یا موسیقی مورد علاقه خود را انتخاب کنند. این فن آوری بسیار شبیه تکنولوژی مورد استفاده در گوشی های لمسی امروزی است و تنها می توان صفحه بزرگ آن را نقطه تمایز آن دانست. جنرال موتورز اعلام کرده که تکنولوژی Woo تنها یک تمرین و پژوهش بوده اما امکان استفاده از آن بزودی در خودروهای این شرکت فراهم می شود.

Windows of Opportunity (WOO)
Windows of Opportunity (WOO)

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *