پروتوتایپ اوراکان پرفورمانته رکورد نوربِرگ‌رینگ را شکست!

پروتوتایپ اوراکان پرفورمانته رکورد نوربِرگ‌رینگ را شکست!

پس از انتشار شایعات متعدد پیرامون ثبت رکوردی جدید توسط نمونه آزمایشی لامبورگینی اوراکان پرفورمانته در جهنم سبز، این خودروساز سرانجام ویدوئی منتشر کرده که نشان می‌دهد تمامی گفته‌ها عیناً حقیقت دارند!

lamborghini-huracan-performante07

طبق اطلاعات مندرج در ویدئو، پروتوتایپ اوراکان پرفورمانته روز پنجم اُکتبر 2016 (چهاردهم مهرماه) توانسته یک دور کامل پیست نوربِرگ‌رینگ نوردِشلایفه (Nurburgring Nordeschleife) را با زمان باورنکردنی 6 دقیقه و 52 ثانیه و 0.01 ثانیه طی کند.

lamborghini-huracan-performante03

lamborghini-huracan-performante05

lamborghini-huracan-performante

lamborghini-huracan-performante04

فردی که توانسته این زمان باورنکردنی را به ثبت برساند، مارکو ماپِلی (Marco Mapelli) راننده آزمایش لامبورگینی است؛ همان کسی که با آونتادور SV یک دور پیست را در کمتر از 7 دقیقه طی کرد و همگان را متعجب ساخت!

lamborghini-huracan-performante-aero

عجیب‌ترین نکته این اتفاق به بحث فنی مربوط می‌شود. درواقع چُنین عملکرد خارق‌العاده‌ای نمی‌تواند در دنیای واقعی وجود داشته باشد، چراکه پیشرانه V10 پرفورمانته توانی بین 625 و 640 اسب بخار تولید می‌کند و حداقل 100 اسب بخار نسبت به برادر بزرگ‌ترش ضعیف‌تر است. علاوه بر این، اگر خروجی 874 اسب بخاری پورشه 918 اسپایدر را هم مدنظر قرار دهیم اختلاف توان به بیش از 200 واحد می‌رسد. شاید تنها موضوعی که می‌تواند به این مسئله پاسخ قانع‌کننده بدهد، فناوری آئرودینامیک فعال لامبورگینی (Aerodinamica Lamborghini Attiva) یا به‌اختصار ALA باشد. این سامانه توسط خود کمپانی توسعه یافته و با استفاده از چند موتور الکتریکی، فلاپ‌های تعبیه‌شده در نقاط مختلف خودرو ازجمله سپر جلو و بال بزرگ عقب را باز و بسته می‌کند تا در تمامی شرایط بهترین و سریع‌ترین عملکرد ممکن حاصل گردد.

lamborghini-huracan-performante-at-imola

lamborghini-huracan-performante-01

lamborghini-huracan-performante-04

lamborghini-huracan-performante-03

lamborghini-huracan-performante02

lamborghini-huracan-performante01

lamborghini-huracan-performante-02

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *