انتشار تیزر لامبورگینی اوراکان پرفورمنس

انتشار تیزر لامبورگینی اوراکان پرفورمنس

چند وقتی است که خبرهایی مبنی به ساخت نسخه‌ای ویژه از لامبورگینی اوراکان منتشر شده که پسوند پرفورمنس را در انتهای نام خود خواهد داشت. حالا سازندهٔ ایتالیایی تیزری از این گاو وحشی را پیش از رونمایی رسمی در نمایشگاه ژنو منتشر کرده است. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسائلی که لامبورگینی در اوراکان پرفورمنس بر روی آن تمرکز داشته است، کاهش وزن بوده است.

lamborghini-forged-composites-for-huracan-performante-teaser4

البته اوراکان LP610-4 کوپهٔ استاندارد را با 1422 کیلوگرم وزن را نمی‌توان کاملاً خودروی سنگینی تلقی کرد اما همهٔ ما میدانیم که وزن دشمن عملکرد است. به همین دلیل مهندسین مجرب سنت آگاتا رژیم غذایی سختی را برای اوراکان پرفورمنس در نظر گرفته‌اند که تا جای ممکن وزنش کاهش یابد. بدین منظور سازندهٔ ایتالیایی مواد کامپوزیتی جدیدی را در اوراکان بکار برده است که فناوری ساخت آن‌ها به‌طور مشترک توسط لامبورگینی و شرکت Callaway Golf توسعه پیدا کرده است.

lamborghini-forged-composites-for-huracan-performante-teaser

این مواد فیبر کربنی و کامپوزیتی برای اولین بار در سال 2010 در مدل سستو المنتو بکار رفتند و حالا نسخهٔ متمرکز بر پیست اوراکان نیز با هدف کاهش وزن جهت افزایش عملکرد، از تکنولوژی مشابهی استفاده کرده است. در این تیزری که لامبورگینی از اوراکان پرفورمنس منتشر نموده است، نگاهی اجمالی از قطعه‌هایی ارائه کرده که در آن‌ها از مواد سبک‌وزن استفاده شده است. به‌عنوان‌مثال اوراکان پرفورمنس مجهز به بال عقبی شده که به‌طور کامل از مواد سبک‌وزن ساخته شده است.

lamborghini-forged-composites-for-huracan-performante-teaser5

بنابراین حالا اورکان پرفورمنس پس از رفتن به ورزشگاه حدود 41 کیلوگرم از وزن خود را نسبت به نسخهٔ استاندارد کم کرده است. همچنین در سوی دیگر، لامبورگینی برای اولین بار در این گاو خشمگین نسل جدیدی از سیستم آئرودینامیک فعال را با کنترل الکترونیکی توسط موتورهایی بکار گرفته است. این سیستم آئرودینامیکی پیشرفته «Aerodynamica Lamborghini Attiva» نام دارد.

lamborghini-forged-composites-for-huracan-performante-teaser3

اما در کنار این تغییرات، پیشرانهٔ آشنای 5.2 لیتری V10 مشترک با آئودی R8 نیز ارتقاء پیدا کرده است؛ بنابراین این موتور ده سیلندر تنفس طبیعی بین 25 تا 40 اسب بخار قدرت و 41 نیوتن متر گشتاور بیشتری از 610 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور نسخهٔ استاندارد اوراکان خواهد داشت. همچنین جهت تعویض دنده‌هایی سریع‌تر، بهینه‌سازی‌هایی هم در گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ اوراکان صورت گرفته است.

lamborghini-forged-composites-for-huracan-performante-teaser2

با ایجاد این حد از تغییرات، بهسازی‌ها و اصلاحات در لامبورگینی اوراکان، انتظار می‌رود این خودرو بتواند عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی پیست نوربرگ‌رینگ را بنام خود ثبت کند. گفته شده اوراکان پرفورمنس با پیمودن یک دور پیست نوربرگ‌رینگ در زمانی کمتر از 6 دقیقه و 57 ثانیه خواهد توانست پورشه 918 را به‌عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی حال حاضر نوربرگ‌رینگ، از مقام خود خلع کند. هم‌اکنون لامبورگینی اونتادور سوپر ولوچه با زمان 6 دقیقه و 59 ثانیه و نیسان GT-R نیسمو با زمان هفت دقیقه و 8 ثانیه پس از پورشه 918 به ترتیب در رتبهٔ دوم و سوم سریع‌ترین خودروهای تولیدی نوربرگ‌رینگ قرار دارند.

lamborghini-forged-composites-for-huracan-performante-teaser6

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *