پاکسازی ۱۸ متر برف روی جاده به شیوه ژاپنی

پاکسازی ۱۸ متر برف روی جاده به شیوه ژاپنی

japanese-snowplow-crews-clear

آیا فکر می‌کنید که ماشین‌های برف‌روب در شهر شما وظیفه سختی به عهده دارند؟

در استان تویاما در ژاپن، مسئولان راهداری باید مسیر جاده‌هایی در کوهستان را باز کنند که گاهی اوقات بیش از ۱۸ متر از برف پوشیده شده است. شاید عده زیادی از انجام این کار واهمه داشته باشند، ولی ژاپنی‌ها آن را هر دفعه انجام می‌دهند و بارش برف باعث نمی‌شود که آنها در سر کارشان حاضر نباشند.

japanese-snowplow-crews-clear-02

البته باید اذعان کرد که شرایط «دره برفی» نمایش داده شده در تصویر، نمی‌تواند به صورت روزانه حفظ شود. همان‌طور که جاستین نوبل (Justin Nobel) در وب‌سایت Atlas Obscura توضیح می‌دهد، هر ساله در اوایل ماه مارس میلادی، یک تیم کاری همراه با بولدوزر‌ها، وظیفه طاقت‌فرسای باز کردن مسیر جاده را برعهده می‌گیرند. اولین گام، فرستاندن یک بولدوزر برای رانندگی در بالای لایه برفی است که به عمق پنج تا شش طبقه بر روی جاده پوشیده شده است. مسیر این بولدوزر با استفاده از GPS و سیگنال‌های تلفن ماهواره‌ای مشخص می‌شود. سپس گروهی از بولدورزها، کج‌بیل‌ها و مکنده‌های چرخشی برف، وارد عمل می‌شوند تا تمام برف‌ها از میان برداشته و به لایه آسفالتی جاده برسند.

japanese-snowplow-crews-clear-06

japanese-snowplow-crews-clear-04

japanese-snowplow-crews-clear-05

با اینکه برداشتن «دره برف» تنها یک بار در فصل بهار اتفاق می‌افتد، تمام شهرهای پرجمعیت کوچک و بزرگ اطراف این منطقه، در تمام طول زمستان، مسیر جاده‌های خود را پاکسازی می‌کنند؛ موضوعی که شامل شهر توکاماچی، برف‌گیرترین شهر کوچک ژاپن با جمعیتی در حدود ۵۴ هزار نفر و ۱۲ متر برف سالانه نیز می‌شود. اگر بخواهیم مقایسه‌ای با شرایط برف در کشوری مانند امریکا داشته باشیم، این میزان برف سالانه، نزدیک به چهار برابر برفی است که سالانه در پُربرف‌ترین شهر امریکا، سیراکیوز در ایالت نیویورک می‌بارد. امّا با این حال، مسیرهای منتهی به شهری مانند توکاماچی هیچ‌گاه بسته نمی‌شوند و مردمانی که در این شهرها و روستاها زندگی می‌کنند، هیچ‌وقت به خاطر برف، کار خود را تعطیل نمی‌کنند.

japanese-snowplow-crews-clear-03

برداشتن برف از برف‌گیرترین جاده‌های ژاپن (و احتمالاً جهان)، فرآیندی فوق‌العاده جذاب است که شاید اگر آن را با چشمان خودتان ببینید، دیگر وجود چند سانتی‌متر برف بر روی سطح مسیر، اهمیت چندانی برایتان نداشته باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *