لامبورگینی تا پیش از سال 2025 خودروی اسپرت الکتریکی نخواهد ساخت

لامبورگینی تا پیش از سال 2025 خودروی اسپرت الکتریکی نخواهد ساخت

پس از خریداری لامبورگینی توسط گروه فولکس‌واگن، این سوپراسپرت‌ساز ایتالیایی همواره روند پیشرفت و ترقی را طی نمود تا جایی که هم‌اکنون در بین برترین سوپراسپرت‌سازان دنیا قرار دارد. این در حالی است که روند موفقیت‌های لامبورگینی و همین‌طور سرمایه‌گذاری بر روی آن همچنان ادامه داشته و حتی این شرکت قصد دارد با معرفی SUV اوروس پا را فراتر از منطقهٔ اصلی خود بگذارد.

Lamborghini-Asterion-5

بااین‌حال به گزارش رویترز، لامبورگینی می‌تواند با گسترش سبد محصولات خود توسط خودروهایی با آلایندگی صفر، به سطح کاملاً جدیدی وارد شود. این امر بخشی از برنامهٔ فولکس‌واگن مبنی بر معرفی بیش از 30 خودروی الکتریکی جدید تا سال 2025 است. این غول آلمانی با این کار سعی دارد رسوایی دیزل‌گیت را پشت سر گذاشته و از ذهن مردم پاک کند.

lamborghini-asterion-2014-l

ساخت خودروی اسپرت الکتریکی به‌وسیلهٔ لامبورگینی توسط مدیرعامل این شرکت «Stefano Domenicali» در نمایشگاه ژنو تأیید شد. وی در این رابطه گفت:

«الکتریکی کردن محصولات بخشی است که ما بسیار به آن توجه داریم اما این مورد در کوتاه‌مدت اتفاق نمی‌افتد چراکه ما باید واقع‌بینانه عمل کنیم؛ بنابراین لامبورگینی تا پیش از سال 2025 خودروی تمام الکتریکی نخواهد ساخت».

Lamborghini-Asterion-7

البته پیش‌ازاین، لامبورگینی با معرفی کانسپت آستریون، ایده‌ای از یک هایپراسپرت هیبریدی جهت رقابت با فراری لافراری، پورشه 918 و مک‌لارن P1 را ارائه کرده بود. نام این خودرو متعلق به جانوری در اساطیر یونانی است که نیمی از بدنش گاو و نیم دیگرش انسان است. آستریون که در نمایشگاه پاریس 2014 معرفی شد، مجهز به یک پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 به همراه سه موتور الکتریکی است که در مجموع 910 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

Lamborghini-Asterion-13

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *