فیس‌لیفت ب‌ام‌و i8 سال آینده با قدرتی بیشتر معرفی خواهد شد

فیس‌لیفت ب‌ام‌و i8 سال آینده با قدرتی بیشتر معرفی خواهد شد

به لطف پکیج باطری‌های جدید، امکان افزایش بُرد i8 فراهم خواهد شد

ب‌ام‌و i8 خودرویی متعلق به آینده بوده که برای بیش از سه سال است که در بازار حضور دارد اما به‌زودی این خودرو مورد به‌روزرسانی و تازه‌سازی قرار خواهد گرفت. با توجه به گزارش جدید BMW Blog، نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این سوپراسپرت هیبریدی فوق‌العاده سال آینده با مجموعه‌ای از بهبودها معرفی خواهد شد. به‌احتمال‌زیاد منبع و پایهٔ این بهبودها، خودروی ایمنی کنونی مسابقات فرمول E خواهد بود.

colorful-bmw-i8s-at-yas-marina-circuit

خودروی ایمنی کنونی این مسابقات، یک ب‌ام‌و i8 پیشرفته‌تر است که با نسخه‌های تولیدی تفاوت دارد. به‌عنوان‌مثال i8 مسابقات فرمول E اولین خودروی جهان است که به سیستم شارژ القایی بدون سیم مجهز شده است. این سیستم می‌تواند باطری‌های i8 را به‌طور کامل تنها در حدود یک ساعت شارژ کند.

ب‌ام‌و i8 که به‌عنوان خودروی ایمنی مسابقات فرمول E مورداستفاده قرار می‌گیرد
ب‌ام‌و i8 که به‌عنوان خودروی ایمنی مسابقات فرمول E مورداستفاده قرار می‌گیرد

مهم‌ترین تغییر i8 جدید، افزایش 15 اسب بخاری خروجی سیستم هیبریدی بنزینی-الکتریکی آن است که به معنی رسیدن قدرت کلی خودرو به رقم 372 اسب بخار است. نسخهٔ فعلی i8 در 4.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد اما نسخهٔ فیس‌لیفت می‌تواند این رقم را بهبود بخشد.

colorful-bmw-i8s-at-yas-marina-circuit4

اما قدرت بیشتر لزوماً به معنای کاهش بُرد نیست چراکه ب‌ام‌و در حال کار جهت افزایش بُرد کلی i8 جدید است. این مهم به لطف استفاده از یک پکیج باطری تجدیدنظر شده امکان‌پذیر خواهد شد. این باطری‌ها هم ممکن است از خودروی ایمنی مسابقات فرمول E اقتباس شوند. باطری‌های جدید 10 کیلووات ساعت ظرفیت خواهند داشت درحالی‌که نسخهٔ کنونی مجهز به باطری‌های 7.1 کیلووات ساعتی است.

colorful-bmw-i8s-at-yas-marina-circuit5

اما این‌ها تمام چیزهایی نیستند که i8 جدید از i8 مسابقات فرمول E قرض خواهد گرفت چراکه گفته می‌شود در شاسی این خودرو نیز تغییراتی جهت استفاده در جاده‌های عمومی اعمال خواهد شد. این ارتقائات شامل اصلاح بازوهای جناغی بالا و تجدیدنظر در کمک‌فنرها می‌شود.

colorful-bmw-i8s-at-yas-marina-circuit3

فروش ب‌ام‌و i8 از ماه نوامبر سال 2013 آغاز شده و تاکنون بیش از 10 هزار دستگاه از آن فروخته شده است. همچنین چند وقتی است شایعه شده که نسخهٔ اسپایدر i8 نیز ساخته خواهد شد. طبق گزارشات قبلی، نسخهٔ بدون سقف i8 در سال 2018 معرفی خواهد شد اما فعلاً نسبت به این اطلاعات و گزارشات شک و تردید وجود دارد.

colorful-bmw-i8s-at-yas-marina-circuit8

بااین‌حال، هر دو نسخهٔ i8 اسپایدر و i8 فیس‌لیفت بخشی از برنامهٔ «حملهٔ الکتریکی» ب‌ام‌و هستند که علاوه بر این شامل i3 فیس‌لیفت شده، X3 و سری 3 تمام الکتریکی و یک مینی الکتریکی می‌شود. این برنامه‌ای کاملاً بلند پروازانه‌ است اما این برند باواریایی سخت مشغول کار بر روی آن است.

colorful-bmw-i8s-at-yas-marina-circuit6

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *