عملیات غیرممکن با ب‌ام‌و i8

عملیات غیرممکن با ب‌ام‌و i8

اختصاصی از نمایشگاه لس‌آنجلس: برند « آی » از سری محصولات ب‌ام‌و، می‌تواند نمادی باشد از آنچه که ما در داستان‌هایمان از جوامع آینده می‌شنیدیم؛ خودروهایی با ظاهر عجیب اما دوست‌داشتنی، بدنه و شاسی‌های فوق سبک و یا غیرفلزی، پیشرانه‌هایی که تقریبا بدون آلایندگی هستند و …

BMW i3 EV Concept
BMW i3 EV Concept

تک ستاره قسمت جدید فیلم سینمایی عملیات غیرممکن که با نام Ghost Protocol شناخته می‌شود، برای نخستین‌بار در آمریکای شمالی معرفی شد. با این اوصاف دیگر حضور بازیگر معروفی همچون خانم Paula Patton در زمان رونمایی آن بی‌دلیل نیست.

بر روی محور جلو « آی۸ » یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۳۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر قرار گرفته که تنها وظیفه چرخاندن چرخ‌های جلو را برعهده دارد. بر روی محور عقب آن نیز موتوری ۳ سیلندر به حجم ۱/۵ لیتر با خروجی ۲۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر خودنمایی می‌کند.

BMW i8 Concept
BMW i8 Concept

وزن خالص ۱۴۸۰ کیلوگرمی خودرو به صورت 50:50 بر روی هر دو محور جلو و عقب توزیع شده است. شتاب صفرتاصد آی۸ نیز در حدود ۴/۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی در ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.

درحالت تمام الکتریکی این خودرو می‌تواند مسافتی در حدود ۳۵ کیلومتر را با یک شارژ کامل طی کند. مدت زمان لازم برای شارژ باطری‌های آن نیز کمتر از سه ساعت خواهد بود. ناگفته نماند که مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی معادل ۲/۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.

آی۸ برای ارائه به بازارهای جهانی در سال ۲۰۱۴ آماده می‌شود.

BMW i8 Concept
BMW i8 Concept
BMW i8 Concept
BMW i8 Concept
BMW i8 Concept
BMW i8 Concept

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *