فارادی فیوچر FF91 و ادعای غلبه بر 10 سوپراسپرت مشهور

فارادی فیوچر FF91 و ادعای غلبه بر 10 سوپراسپرت مشهور

به‌تازگی شرکت نوپایی بنام فارادی فیوچر یک کراس‌اوور تمام الکتریکی بنام FF91 معرفی کرده است که ادعا می‌کند می‌تواند ظرف تنها 2.39 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این بدان معنا است که فارادی فیوچر FF91 یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای دنیا خواهد بود هرچند که سازنده در طول مراسم رونمایی FF91 توانست شتاب 2.59 ثانیه را نشان دهد. بااین‌حال FF91 هنوز هم سریع‌تر از تسلا مدل S P100D است که در 2.6 ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد.

faraday-future-ff-91

البته تسلا هم در حال حاضر یک حالت حتی سریع‌تر از این را برای مدل S ارائه کرده است که قادر است ظرف 2.46 ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت برسد که هنوز هم حدود یک دهم ثانیه کُندتر از FF91 است. بااین‌حال مردم هنوز در مورد ادعاهای فارادی فیوچر شک و تردید دارند آن‌هم درصورتی‌که حتی بتواند این خودرو را به تولید برساند. بااین‌حال قصد داریم در مطلب زیر نگاهی داشته باشیم به سوپراسپرت‌هایی که فارادی فیوچر ادعا می‌کند با شتاب 2.39 ثانیه‌ای سریع‌تر از آن‌ها است.

پاگانی زوندا R شتاب 2.7 ثانیه

pagani-zonda-r

یکی از خواستنی‌ترین سوپراسپرت‌هایی که تاکنون ساخته شده است، پاگانی زوندا R است که می‌تواند در 2.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که از یک موتور V12 با 740 اسب بخار قدرت و 710 نیوتن متر گشتاور نیرو می‌گیرد.

هنسی ونوم GT شتاب 2.7 ثانیه

hennessey_venom_gt_world_sp

هنسی ونوم GT با حداکثر سرعت 435 کیلومتر در ساعت به‌طور غیررسمی سریع‌ترین خودروی دنیا است اما با شتاب صفرتاصد 2.7 ثانیه هنوز هم در پس ادعای فارادی فیوچر قرار می‌گیرد.

SSC اوتیمیت آئرو XT شتاب 2.65 ثانیه

ssc-ultimate-aero-xt

SSC اوتیمیت آئرو با شتاب صفرتاصد 2.65 ثانیه و برخورداری از 1300 اسب بخار قدرت و 1361 نیوتن متر گشتاور، کُندتر از فارادی فیوچر FF91 است.

کوئنیگ‌زگ آگرا RS شتاب 2.6 ثانیه

koenigsegg-agera-rs

کوئنیگ‌زگ آگرا RS به لطف استفاده از یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 توئین توربو با 1160 اسب بخار قدرت و 1280 نیوتن متر گشتاور می‌تواند در 2.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

اولتیما GTR720 شتاب 2.6 ثانیه

ultima-gtr720

خودروی تماماً اسپرت اولتیما GTR720 هم با شتاب صفرتاصد 2.6 ثانیه، یکی دیگر از سوپراسپرت‌های قدرتمند است که شما فکر می‌کنید باید سریع‌تر از یک خودروی الکتریکی با تکنولوژی بالا باشد که البته این‌طور نیست. این امر پتانسیل عملکرد بسیار بالای موتورهای الکتریکی را نشان می‌دهد.

کوئنیگ‌زگ One: 1 شتاب 2.5 ثانیه

koenigsegg-agera-one-1

یکی از نفیس‌ترین خودروهایی که تابه‌حال روی چهارچرخ ساخته شده است، گوئنیگ‌زگ One: 1 است که نسبت قدرت به وزن یک‌به‌یک را ارائه می‌کند اما حتی این هم کافی نیست که در شتاب صفرتاصد سریع‌تر از ماشین برقی فارادی فیوچر باشد. One: 1 می‌تواند در 2.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و کوئنیگ‌زگ می‌گوید این هایپرکار در حدود 20 ثانیه از صفر به سرعت 400 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

مک‌لارن P1 GTR شتاب 2.5 ثانیه

mclaren-p1-gtr

حتی نسخهٔ توانمند مک‌لارن P1 GTR هم سریع‌تر از آنچه که فارادی فیوچر ادعا کرده است، نیست. این خودرو که حتی قابلیت استفاده در خیابان‌ها را هم ندارند، در 2.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

فراری FXX K شتاب 2.4 ثانیه

ferrari-fxx-k

حتی نسخهٔ قدرتمندتر فراری لافراری یعنی مدل FXX K هم سریع‌تر از آنچه که فارادی فیوچر FF91 ادعا می‌کند نیست چه رسد به لافراری معمولی. FXX K می‌تواند در 2.4 ثانیه شتاب صفرتاصد را پُر کند که چندان بیشتر از شتاب FF91 نیست اما فاصلهٔ بیشتری با شتاب 2.6 ثانیه‌ای لافراری استاندار دارد.

لامبورگینی سستو المنتو شتاب 2.4 ثانیه

lamborghini-sesto-element

سستو المنتو یکی از افراطی‌ترین خودروهای ساخت لامبورگینی است در تعدادی محدود و فقط برای استفاده در پیست ساخته شده است. این خودرو 570 اسب بخار قدرت و 542 نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که وزنش تنها 998 کیلوگرم است. درنتیجه، این موشک ایتالیایی می‌تواند در 2.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یابد.

بوگاتی ویرون سوپراسپرت شتاب 2.4 ثانیه

bugatti-veyron-super-sport

بوگاتی ویرون سوپراسپرت رسماً سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا است اما این شاهکار صنعت خودروسازی هم با شتاب صفرتاصد 2.4 ثانیه نمی‌تواند حریف ادعای فارادی فیوچر شود. بااین‌حال گفته شده که جایگزین ویرون یعنی شیرون می‌تواند در 2.3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد که در این صورت شیرون در شتاب گیری در یک خط مستقیم، فارادی فیوچر FF91 را شکست می‌دهد.

منبع: AutoGuide

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *