این آلمانی محبوب

این آلمانی محبوب

اختصاصی از نمایشگاه ژنو: بدون شک پورشه 911 (991) محبوب ترین ماشین در نزد تیونرهاست ، شاید یکی از دلایلش قیافه ی تکراری اش باشد تا به همین دلیل به زیر تیغ جراحی تیونرها برود .

این آلمانی محبوب

به شما پیشنهاد می کنم اگر خواستید به سراغ تیونینگ بروید با پورشه 911 شروع کنید. حالا با این مقدمه به بررسی پورشه های 911 (991) تیون شده حاضر در نمایشگاه 2012 ژنو می‌پردازیم.

Geneva 2012 Lumma Design Porsche 911 (991) CLR 9 S
Geneva 2012 Lumma Design Porsche 911 (991) CLR 9 S

اولین گزینه مورد بررسی محصولی است از لوما دیزاین با نام CLR 9S . بسته ارائه شده توسط لوما تنها بر روی بهبود ظاهر و عملکرد آیرودینامیکی خودرو توجه داشته است. به همین منظور از کیت بدنه ی جدید با اجزای جدیدی مانند قاب و اسپویلر جلو و گلگیرهای عقب که با اسپویلر سه تیکه در آمیخته شده است ، استفاده شده .

به این موارد چراغ های جدید innerchanged ، خروجی اگزوز چهار سر ، دو نوع رینگ فورج کاری شده ی مخصوص با ابعاد 20 اینچ به وزن 9.4 و 11.4 کیلو و رنگ بندی متفاوت را هم اضافه کنید . تغییرات به همین جا ختم نشده و با ورود به کابین ترکیب چرم سیاه و قرمز برای ایجاد فضایی کاملا اسپرت و استفاده از آلکانترا برروی داشبورد ، فرمان ، سقف و پنل درها را نیز مشاهده می کنیم.

Geneva 2012 RUF RT-35
Geneva 2012 RUF RT-35

گزینه ی دوم و سوم محصولاتی از RUF تیونری آلمانی ، با نام های RT35 و RGT-8 . می‌گویند RT35 نسخه ی توربوی RUF به مناسبت 35 سالگی توینر آلمانی بوجود آمده است.

RUF با پیشی گرفتن از پورشه ، RT35 را بعنوان اولین پورشه 911 مجهز توربوشارژر در دنیا معرفی کرد. موتور تخت 6 سیلندر 3.8 لیتری توان تولید 630 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه را دارد و قادر است RT35 را به حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت برساند.این موتور برای انتقال قدرت به چرخ های عقب از کلاچ دوبل بهره می برد تا دیگر برای خودنمایی در خیابان ها چیزی کم نباشد.

Geneva 2012 RUF RGT8
Geneva 2012 RUF RGT8

و اما پس از RT35 به RGT-8 می رسیم. این مدل سابقه ی رونمایی در ژنو 2010 را داشته است اما اینبار برروی پلت فرم جدید 911 (991) شکل گرفته است. موتور این ماشین با تنفس طبیعی به لطف دستکاری های RUF قادر است 550 اسب بخار در 8500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 500 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه را تولید کند .

با یک بدعت گذاری دیگر از سوی RUF این مدل اولین پورشه 911 (991) در جهان با موتور V8 می باشد که انعطاف پذیری بالای این موتور عملکردی فوق العاده به RGT-8 بخشیده است.نیروی محرکه این موتور توسط یک جعبه دنده دستی 6 سرعته به چرخ های عقب منتقل می شود. همه ی این تغییرات باعث شده اند تا RGT-8 حداکثر سرعت 318 کیلومتر بر ساعت را دارا باشد.

Geneva 2012 Sportec SP 370 Type 991
Geneva 2012 Sportec SP 370 Type 991

چهارمین مدل خلق شده براساس مدل جاودانه پورشه ، از شرکت اسپورتک با نام SP370 می باشد که با تغییرات اعمالی رنگ و بوی خودروهای مسابقه را گرفته است.در این مدل شاهد کاهش ارتفاع به میزان 25 میلی متر به لطف سیستم تعلیق اسپرت و رینگ های 20 اینچی هستیم علاوه براین از یک سیستم اگزوز سبک با ویژگی اسپرت نیز استفاده شده است.

افزایش قدرت به میزان 20 اسب بخار و گشتاور به میزان 25 نیوتن متر نتیجه ی به روز کردن موتور این نسخه بوده همچنین این تغییرات صفر تا صد 4.7 ثانیه ای و حداکثر سرعت 295 کیلومتر بر ساعت را برای این نسخه رقم زده است.

Geneva 2012 SpeedArt SP91-R
Geneva 2012 SpeedArt SP91-R

پنجمین گزینه به شرکت اسپیدآرت تعلق دارد. کیت بدنه و سیستم اگزوز جدید، ارتقا ECU و یک مجموعه جدید برای رینگ ها ، SP91-R را پدید آورده اند.کیت بدنه ی جدید مورد استفاده شامل اسپویلر جلو ، دیفیوزر و اسپویلر عقب و رکاب های کناری می باشد که رینگ های سبک فورج کاری شده 21 اینچی مناسب برای مسابقه هم به آنها اضافه شده است.

سیستم اگزوز این مدل مجهز به سوئیچ کنترل صدا می باشد که می توان به طور دلخواه صدای آن را تنظیم کرد همچنین برای خروجی سیستم اگزوز سرهای متفاوتی را می توان سفارش داد. برای علاقمندان به شرکت در مسابقه با این خودرو سیستم اگزوز اسپرت از جنس تیتانیوم قابل سفارش می باشد. تنظیمات جدید در ECU افزایش قدرت به میزان 25 اسب بخار و گشتاور به میزان 20 نیوتن متر را در پی داشته است. برای فضای داخل از چرم مخصوص و آلکانترا بهره گرفته شده است.

Geneva 2012 TechArt Porsche 991 Aero Kit
Geneva 2012 TechArt Porsche 991 Aero Kit

و سرانجام ششمین اثر از تیونرها در نمایشگاه 2012 ژنو توسط جراح متخصص تک آرت. با توجه به برنامه‌ی تک آرت برای ارتقا خارج و داخل نسل هفت 911 (991) ، این پورشه زرد رنگ پدید آمده است.به این منظور در نمای جلو از اسپویلر در کنار اسپلیتر یکپارچه و همچنین دو بال در دریچه ی ورودی هوا جهت بخشیدن پویایی دینامیکی استفاده شده است.

در نمای عقب نیز شاهد دیفیوزر و اسپویلر ثابت با لبه ی فرار هستیم که چراغ ترمز سوم به صورت یکپارچه بر روی آن قرار گرفته است. به این موارد باید رینگ های آلیاژی 20 و 21 اینچی و سیستم اگزوز مجهز به دریچه کنترل را هم اضافه کرد . در نمای داخل با بهره گیری از چرم سیاه و سفید و آلکانترا سعی بر ایجاد فضایی متفاوت شده است. اما برای ارتقا موتور باید منتظر آثار بعدی باشیم.

Geneva 2012 Lumma Design Porsche 911 (991) CLR 9 S

Geneva 2012 Lumma Design Porsche 911 (991) CLR 9 S

Geneva 2012 Lumma Design Porsche 911 (991) CLR 9 S

Geneva 2012 Lumma Design Porsche 911 (991) CLR 9 S

Geneva 2012 Lumma Design Porsche 911 (991) CLR 9 S

Geneva 2012 RUF RT-35

Geneva 2012 RUF RT-35

Geneva 2012 RUF RT-35

Geneva 2012 RUF RT-35

Geneva 2012 RUF RT-35

Geneva 2012 RUF RGT8

Geneva 2012 RUF RGT8

Geneva 2012 RUF RGT8

Geneva 2012 RUF RGT8

Geneva 2012 RUF RGT8

Geneva 2012 Sportec SP 370 Type 991

Geneva 2012 Sportec SP 370 Type 991

Geneva 2012 Sportec SP 370 Type 991

Geneva 2012 Sportec SP 370 Type 991

Geneva 2012 Sportec SP 370 Type 991

Geneva 2012 SpeedArt SP91-R

Geneva 2012 SpeedArt SP91-R

Geneva 2012 SpeedArt SP91-R

Geneva 2012 SpeedArt SP91-R

Geneva 2012 SpeedArt SP91-R

Geneva 2012 TechArt Porsche 991 Aero Kit

Geneva 2012 TechArt Porsche 991 Aero Kit

Geneva 2012 TechArt Porsche 991 Aero Kit

Geneva 2012 TechArt Porsche 991 Aero Kit

Geneva 2012 TechArt Porsche 991 Aero Kit

911-logo

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *