سیستم پارک خودکار ولوو [ویدئو]

سیستم پارک خودکار ولوو [ویدئو]

امن ترین خودروساز جهان هم اکنون بر روی پروژه پارک خودکار تحقیق می کند،اگر یادتان باشد ولوو سال گذشته سیستم SARTRE را در اروپا راه اندازی کرد که مورد استقبال طیف وسیعی از مردم قرار گرفت.در سیستم SARTRE خودرو را مانند قطار پشت سر یکدیگر قرار می گیرند و توسط خودروی جلویی رهبری می شوند و به هیچ عنوان با هم برخورد نمی کنند.در هفته آینده این خودروساز، سیستم پارک خودکار را در یک نمونه کانسپت آزمایش خواهد کرد.

volvo-autonomous-self-parking-car-1

شاید آئودی و گوگل قبلا از سیستم های رانندگی خودکار استفاده کرده باشند،اما این سیستم ولوو کمی پیشرفته تر است،بیایید روش کار این سیستم را برسی کنیم.

volvo-autonomous-self-parking-car-9

volvo-autonomous-self-parking-car-6

ابتدا کانسپت ولوو از فعال بودن تمام حسگر ها مطمئن می شود بعد راننده از خودروی خود خارج می شود و توسط گوشی هوشمند خود برنامه را فعال می کند،از این به بعد تمام کارها را خودرو انجام می دهد.خودرو بسرعت اولین پارکینگ را پیدا می کند و از طریق سنسورهای تشخیص عابر پیاده و خودرو همه چیز را زیر نظر دارد.بعد از پارک کردن، خودرو اطلاعات خود را به گوشی هوشمند راننده ارسال می کند.خودروی پارک شده بدون فرمان راننده از طریق گوشی هوشمند خود به هیچ عنواند جای خود تکان نخواهد خورد.

volvo-autonomous-self-parking-car-3

volvo-autonomous-self-parking-car-5

volvo-autonomous-self-parking-car-4

همچنین اگر راننده دوباره بخواهد سوار خودرویش شود می تواند از روی نقشه ارسالی محل خودرویش را پیدا کند یا از طریق گوشی خود و با فرستادن سیگنال خودرو را به محل اولیه بازگرداند. همان طور که ذکر شد، این خودرو دارای حسگرها و دوربین های پیشرفته ای در خود می باشد که قابل مشاهده نیست،این حسگر ها تصادف را به حداقل می رسانند.جهت دیدن روش کار این سیستم،ویدئو زیر را مشاهده کنید.

[jwplayer player=”1″ mediaid=”39921″]

این خودروساز گفته است نمونه اولیه این سیستم را در مدل XC90 2014 خواهید دید.اگر این تکنولوژی بصورت فراگیر رواج باید،صنعت خودروسازی جهان یک جهش چشمگیر خواهد کرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *