ولوو می خواهد XC90 را امن ترین خودروی جهان کند

ولوو می خواهد XC90 را امن ترین خودروی جهان کند

امروزه ولوو در جایی قرار دارد که همه به آن اطمینان کرده اند و اگر از شما بپرسند ایمن‌ترین خودروساز دنیا چیست می‌گویید ولوو!اما این که همه ما ولوو را ایمن‌ترین خودروساز دنیا می‌شناسیم از کجا آمده است؟از تکنولوژی‌های ایمنی،ایمنی بالای خودروها یا …

2014-Volvo-V70-Animal-Detection-Tech-Demo-1024x680

ولوو اولین شرکتی بود که روی کاپوت V40 خود کیسه هوا کار گذاشت تا اگر با عابر پیاده تصادف کرد، جراحات زیادی نبیند،حالا ولوو اعلام کرده است مدل XC90 سال 2014 مجهز به فناوری ایمنی شگفت انگیزی است.

حتی قبل از اینکه این خودرو رسماً رونمایی شود،تکنولوژی آن معرفی شد که ویژگی‌های آن به شکل زیر است:

2014-Volvo-V70-Animal-Detection-Tech-Interior-View-1024x680

•تشخیص عابر پیاده و حیوانات در تاریکی.این برای اولین بار است که یک خودرو وجود عابر پیاده،حیوان یا هر وسیله نقلیه را در تاریکی تشخیص می‌دهد و در صورت نشان ندادن عکس‌العمل ترمز خودکار فعال می‌شود.

2014-Volvo-V60-Barrier-and-Edge-Detection-1024x680

•تشخیص لبه جاده و هدایت کامل.یکی از ویژگی‌هایی است که خودرو را در جاده در یک خط هدایت می‌کند و زمانی که خودرو به کناره های جاده نزدیک شد،از طریق کنترل گشتاور خودرو را به جاده بر می‌گرداند، یعنی این تکنولوژی در جاده های بدون علامت هم کار می‌کند.

2014-Volvo-Adaptive-Cruise-Control-with-Steer-Assist-Demo-1024x680

•کنترل تطبیقی کروز کنترل و هدایت.این تکنولوژِی به راننده کمک می‌کند تا در خط خود باقی بماند و با ترافیک یا خودروی جلویی خود با یک فاصله حرکت کند.

[jwplayer player=”1″ mediaid=”40373″]

توماس برومبرگ مشاور ارشد ایمنی ولوو است که می‌گوید:ما از همان اول که XC90 را در سال 2002 راهی بازار کردیم برای ایمنی آن برنامه ریزی کرده بودیم و برخی از ویژگی‌های ایمنی هم در آن به کار بردیم،اما حالا می‌خواهیم نسل بعد این خودرو را ایمن‌تر کنیم،طوری که دیگر شاهد تصادف این خودرو با حیوانات و عابرین نباشیم.XC90 راه را برای آینده ما بازتر می‌کند.

نسل بعد XC90 می‌تواند امن‌ترین خودروی جهان باشد.شایان به ذکر است این اقدام ولوو را به هدف 2020 خود نزدیک می کند،کشته نشدن حتی 1 نفر توسط خودروهای ولوو.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *