سرمایه‌گذاری جدید لوسید موتورز در آریزونا

سرمایه‌گذاری جدید لوسید موتورز در آریزونا

“لوسید موتورز” نام یک کمپانی سازنده خودروهای الکتریکی است که سال 2007 با سرمایه‌گذاری مشترک چند شرکت و گردآوری بخشی از نیروی انسانی کمپانی‌هایی نظیر مزدا و تسلا در کالیفرنیای آمریکا تأسیس شد. پس از آن روی توسعه فناوری باتری تمرکز کرد و سال 2014 اولین پروتوتایپ آلومینیومی خود را ساخت. اما در ماه‌های گذشته یکسری مشکلات مالی گریبانش را گرفت و سرعت حرکتش را کند کرد.

lucid-sedan-prototype-profileh

حالا این خودروساز در راستای تلاش برای رهایی از مشکلات، اعلام کرده که کارخانه جدیدی با سرمایه‌گذاری عظیم 700 میلیون دلاری در آریزونا خواهد ساخت.

intro_lucid_blog_desert

بر اساس گفته‌های منابع درون کمپانی، ساخت‌وساز سال آینده (2017) آغاز می‌شود و حدود دوازده ماه ادامه خواهد داشت. همچنین تا پیش از 2022 که اولین محصول رسمی روی خط تولید می‌رود، بیش از 2 هزار کارگر زبده به صورت تمام وقت استخدام خواهند شد.

lucid-thecar_intelligence_1920x1280

این خودروساز در جریان کنفرانس خبری که به همین خاطر برگزار شد، اعلام کرد که بیش از شصت سایت مختلف در جای‌جای آمریکا برای یافتن محل مناسب مورد بررسی قرار گرفته‌اند. برایان بارن (Brian Barron) مدیر تولید لوسید موتورز نیز طی سخنانی گفته: آریزونا را بخاطر بازخوردهای مثبتی که دریافت کرده بودیم انتخاب کردیم. معیار اصلی‌مان در انتخاب محل تأسیسات جدید، آمادگی زیرساختی و گنجایشی آن بود و آریزونا از این نظر بهترین گزینه به شمار می‌رفت.

lucid-thecar_space_1920x1280_0

lucid-thecar_energy_1920x1280_2

منبع: carscoops

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *