گلایه و انتقاد مالکان خودروهای تسلا از خدمات ضعیف

گلایه و انتقاد مالکان خودروهای تسلا از خدمات ضعیف

تسلا به شدت در حال رشد است و زمانی که مدل 3 این شرکت سال آینده عرضه شود قطعاً رشد آن بیشتر نیز خواهد شد. هرچند زیرساخت‌های این شرکت به همان میزان رشد نکرده و این مسئله هم‌اکنون به یک معضل تبدیل شده است.

tesla-0

آن‌گونه که توسط اتونیوز گزارش شده مالکان کنونی تسلا باید زمان بیشتری را برای سرویس و تعمیرات صرف کنند؛ و البته جای تعجبی ندارد که مالکان از این وضعیت راضی نیستند.

tesla-service-center-teslaclubla-5

Ethan Shapiro که مدیر پروژه‌ی یک کمپانی تکنولوژی اطلاعات در میامی است سال پیش خودروی مدل اس 2013 خود را با مدل X جدید جایگزین کرد. زمانی که در ماه سپتامبر او با مرکز سرویس محلی درباره‌ی عدم بسته شدن پنجره تماس گرفت این‌گونه پاسخ گرفت که اولین فرصت برای رفع مشکل 10 روز دیگر خواهد بود.

او می‌گوید:

این زمانی زیاد برای خودرویی 130 هزار دلاری است. زمانی که مدل S را داشتم آن‌ها کار خود را به خوبی انجام می‌دادند و هر مسئله‌ای را فوراً حل می‌کردند؛ اما حالا که کمپانی رشد کرده سرویس‌دهی به یک مشکل تبدیل شده است.

دیگر افراد حتی زمان انتظار طولانی‌تری در حد 5 هفته داشته‌اند. تا این لحظه 61 مرکز سرویس در 24 ایالت آمریکا وجود دارند و تسلا اعلام کرده به زودی 10 مرکز دیگر را افتتاح خواهد کرد.

tesla-service-center-teslaclubla-7

البته مشکل تنها به کمبود مراکز سرویس‌دهی محدود نمی‌شود. Karl Brauer که یک ناشر است می‌گوید:

موقعیت تسلا به عنوان سازنده‌ی خودروهایی که بسیار پیشرفته هستند مطرح می‌باشد و آن‌ها می‌خواهند کنترل سخت‌گیرانه‌ای روی کارهایشان داشته باشند. همان‌قدر که تسلا به رشد خود ادامه دهد با چالش‌های بزرگ‌تری برای برآورده کردن نیازهای مصرف‌کنندگان و ایجاد شبکه‌ی مناسب روبرو خواهد شد.

البته آن‌گونه که Brauer می‌گوید اخبار خوب این است که مالکان مدل‌های تسلا به خاطر ماهیت خودروهای پیشگام خود سخاوتمندانه‌تر عمل می‌کنند. به علاوه فقط به تسلا به عنوان تنها راه جابجایی خود تکیه نمی‌کنند.

tesla-service-2012

هرچند با عرضه‌ی مدل 3 با بهای 35 هزار دلار این موضوع تغییر می‌کند و مردمی که مدت نسبتاً زیادی در صف انتظار باقی مانده‌اند احتمالاً اطلاع کمتری راجع به موضوعات یاد شده دارند و خودروهای زیادی در گاراژ آن‌ها به چشم نمی‌خورد.

منبع: autonews

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *