رانا و تولد در بهار با قیمت 15 میلیونی

رانا و تولد در بهار با قیمت 15 میلیونی

مدیر عامل ایران خودرو از تولید انبوه و عرضه خودرو رانا در بهار امسال خبر داد و گفت: گروه صنعتی ایران خودرو این افتخار را دارد که در سه ماهه اول این سال دومین خودرو با نشان ایرانی را در اختیار مشتریان قرار دهد.

مراسم رونمایی از رانا
مراسم رونمایی از رانا

وی قیمت خودرو رانا را کمتر از 15 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این خودرو از امکانات رفاهی و ایمنی بالایی برخوردار است. پیش از این قیمت رانا کمتر از 11 میلیون و سپس کمتر از 13 میلیون عنوان شده بود و ممکن است قیمت 15 میلیونی هم وعده ای بیش نباشد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از دیگر مزایای خودرو رانا را توسعه یک پلتفرم جدید (منظور پلاتفرم پژو 206 صندوقدار است) برای ایران خودرو درتوسعه صادرات، دستیابی به استاندارد ایمنی سه ستاره و استاندارد آلایندگی یورو 4 و 5 و مجهز به کیسه هوای سرنشین و راننده و ترمز ضد قفل عنوان کرد و اظهارداشت: این خودرو در جهت عرضه در بازارهای داخلی و بین المللی درکلاس ابعادی C و به صورت چهار در سدان صندوقدار تولید می شود. مهندس نجم الدین تأکید کرد: این خودرو با دونوع موتور کم مصرف تی یو5 و ای اف 7 به بازار عرضه می شود و موتور دیزل ملی درسال 92 روی رانا نصب خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان ساخت: برنامه تولید خودرو رانا در سال جاری 50 هزار دستگاه است که این میزان تا سقف 200 هزار دستگاه درسال قابل افزایش است. نجم الدین، مهمترین بازار صادراتی رانا را بازارهای هدف منطقه خاورمیانه، روسیه، ترکیه، آفریقا و امریکای جنوبی عنوان کرد. درست در زمان رونمایی رانا، مدیر عامل سابق ایران خودرو و پدر معنوی رانا از این شرکت کنار گذاشته شد. رانا هم با روی کار آمدن نجم الدین به عنوان یک خودروی بدون توجیه ساخت، از برنامه ایران خودرو کنار رفته بود. اما اکنون همین مدیر به دفاع از آن می پردازد!
درسال گذشته 52 دستگاه رانا به صورت آزمایشی تولید شده است.

منبع: روزنامه ایران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *