اتهام نیسان در کره جنوبی

اتهام نیسان در کره جنوبی

در ماه می سال 2016 دولت کره جنوبی شرکت نیسان را متهم به استفاده از دستگاه‌های تقلب تست‌های آلایندگی در برخی از مدل‌ها کرد. وزارت محیط‌زیست کره جنوبی مدعی شده حداقل 814 نمونه از جدیدترین نسل کراس اوور قشقایی مجهز به پیشرانه‌های دیزلی باعث فریب قوانین آلایندگی شده‌اند. این دستگاه دولتی نیسان را 279,900 دلار جریمه کرده و همچنین خواستار فراخوان خودروهای مذکور شده است.

2016 Nissan Qashqai
2016 Nissan Qashqai

nissan-qashqai-03

او گفته است:

اعتقاد بر اینکه خودروهای موردبحث با تقلب و یا دیگر موضوعات و راه‌های غیرقانونی توانسته‌اند تأییدیه‌های مربوطه را کسب کنند امری معقولانه و منطقی است.

همانند گذشته نیسان این اتهامات را رد کرده و از صحبت‌های این قاضی ابزار تأسف کرده است. سخنگوی نیسان گفته است:

هیچ تغییری در عقیده‌ی ما مبنی بر اینکه از هیچ دستگاه غیرقانونی در خودروهایمان استفاده نکرده‌ایم به وجود نیامده است.

Nissan Qashqai 2016

اوایل امسال فروش نیسان قشقایی و همچنین 10 مدل از محصولات پورشه و ب‌ام‌و در کره جنوبی متوقف شده است. وزارت محیط‌زیست این کشور کشف کرده که اسناد تأییدیه‌های این خودروها جعل شده و به همین دلیل شرکت‌های یاد شده را در مجموع حدود 5.9 میلیون دلار جریمه کرده است.

Nissan Qashqai 2016

ماه آگوست سال پیش نیز از فروش 32 مدل از ساخته‌های فولکس‌واگن، آئودی و بنتلی در کره جنوبی ممانعت به عمل آمد. این کمپانی آلمانی در مجموع 15.98 میلیون دلار به خاطر اسناد جعلی و دستکاری شده‌ی تست‌های آلایندگی و میزان سر و صدا از سال 2010 جریمه شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *