نسل بعدی نیسان قشقایی با تکنولوژی رانندگی خودکار

نسل بعدی نیسان قشقایی با تکنولوژی رانندگی خودکار

سه سال بعد از عرضه‌ی نسل دوم قشقایی، نیسان در حال کار سنگین برای توسعه‌ی نسل جدید این خودرو است.

2014-nissan-qasqai-1

باور بر این است که نسل جدید قشقایی در سال 2018 یا 2019 وارد بازار خواهد شد و این خودرو با دارا بودن اولین نسخه‌ی سیستم ProPilot قدمی مهم به‌سوی آینده بر خواهد داشت.

2016_nissan_qashqai_premium_02

شیراکاوا معاون مرکز فنی نیسان اروپا می‌گوید:

در ژاپن این آپشن حدود 1760 دلار قیمت دارد بنابراین در انگلستان می‌توان آن را با بهای حدود 1910 دلاری عرضه کرد.

نسخه‌های دوم و سوم سیستم ProPilot به ترتیب به عنوان پایلوت بزرگراه و پایلوت بین‌شهری اشاره دارند و البته این تکنولوژی را به سطح متفاوتی خواهند رساند. نسخه‌ی اولی به خودروها اجازه خواهد داد تا به‌صورت خودکار لاین رانندگی را تغییر دهند و در بزرگراه‌ها از دیگر خودروها سبقت بگیرند. نسخه‌ی دومی بر روی رانندگی شهری تمرکز خواهد داشت.

2016_nissan_qashqai_premium_01

هرچند مالکان آینده‌ی نسل سوم نیسان قشقایی که سیستم Traffic Jam Pilot را انتخاب می‌کنند قادر نیستند همانند سیستم اتوپایلوت تسلا به سیستم‌های جدیدتر ارتقا پیدا کنند.

2016_nissan_qashqai_premium_05

شیراکاوا اضافه می‌کند:

نسل‌های دوم و سوم سیستم از حسگرهای متفاوتی استفاده خواهند کرد. پروپایلوت یک از دوربین‌هایی به منظور تشخیص ترافیک پیش رو استفاده می‌کند اما این دوربین‌ها نمی‌توانند دستورهای پیشرفته‌تری چون سبقت گرفتن در بزرگراه‌ها را اجرا کنند. محصول ما کاملاً با نمونه‌ی تسلا متفاوت است. تسلا بهای ممتاز و بالاتری دارد.

2016_nissan_qashqai_premium_04

جدای از نسل بعدی قشقایی، انتظار می‌رود سیستم پروپایلوت یک در آینده در دیگر مدل‌های نیسان از جمله نسل بعدی میکرا نیز بکار رود. نیسان می‌گوید:

اکثر مشتریان میکرا نگران هزینه‌ها هستند. هزینه یک اولویت بزرگ است بنابراین ما باید به میزان هزینه‌ای که مشتریان اروپایی مایل به پرداخت هستند نگاه کنیم؛ اما من شخصاً باور دارم که حتی مشتریان میکرا نیز می‌توانند در بازار انگلستان آپشن 1500 پوندی را سفارش دهند.

2016_nissan-leaf_intelligent-driving_autonomous-driverless_02

منبع: autoexpress

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *