آمار واردات خودروهای گران قیمت در اسفند ماه

آمار واردات خودروهای گران قیمت در اسفند ماه

در اسفند ماه سال 90 بالغ بر 4163 دستگاه خودروی خارجی به کشور وارد شده است که متوسط قیمت هر یک از این خودروها معادل 30 هزار دلار بوده آمده است که گران‌ترین خودروی ثبت شده در این‌ماه یک دستگاه پورشه کاین توربو با قیمتی معادل 197 هزار دلار معادل 242 میلیون تومان قرار دارد که با احتساب تعرفه گمرکی 90 درصدی بدون هزینه‌های جانبی دیگر و سود واردکننده، ارزشی معادل 450 میلیون تومان وارد بازار کشور شده و به راحتی می‌توان انتظار داشت تا 600 میلیون تومان در نهایت قیمت‌گذاری شود.

پورشه 600 میلیونی در صدر گرانترینها
پورشه 600 میلیونی در صدر گرانترینها

در این فهرست همچنین چند دستگاه مازراتی و لکسوس نیز به چشم می‌خورد، ولی بیشترین تعداد در فهرست گران‌ترین‌های اسفندماه، محصول دو کارخانه پورشه و مرسدس‌بنز هستند. بر اساس این گزارش در حالی خودروهای پورشه، لکسوس و مازراتی در لیست گران‌ترین خودروهای وارداتی اسفندماه قرار گرفته‌اند که دیروز ایسنا خبر داد در لیست جدید خودروهایی كه خبری از ثبت سفارش واردات آنها در سال جدید نیست می‌توان از خودروهای پورشه، كیا، مازراتی و تویوتا لکسوس نام برد.
در این خبر تاکید شده که در لیست جدید خودروهایی كه ثبت سفارش واردات آنها امكان‌پذیر است، نام تنها 9 مدل خودرو بنز دیده میشود و از خودروهای پورشه، كیا، مازراتی و تویوتا لکسوس كه واردات آنها در سال گذشته مجاز بود، نامی مشاهده نمیشود.
منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *