معمایی بنام واردات خودروهای مستعمل !

معمایی بنام واردات خودروهای مستعمل !

متاسفانه آیین نامه جدید واردات خودروهای دست‌دوم درحالی تصویب شد که هیچ‌کس (حتی تصویب‌کنندگان) از معنای دقیق آن خبری ندارند!ما در اینجا جملاتی را از « دنیای اقتصاد » جمع‌آوری کرده‌ایم که نشان می‌دهد با گذشت بیش از 10 روز از ابلاغ رسمی این آیین‌نامه، هنوز هم کسی معنای واقعی آن را نمی‌داند . . .

معمایی بنام واردات خودروهای مستعمل !

غضنفری؛ وزیر صنعت و معدن و تجارت: «اگر مدل خودرو مربوط به یك یا سه سال قبل باشد و وارد كننده به دلیل پروسه اداری موفق به واردات نشده است، امكان ورود این خودروهای نو برای او فراهم مي‌شود »

صالحی‌نیا؛ معاون وزیر صنعت و معدن: « واردات خودروهای خارجی با 3 مدل پایین‌تر آزاد است »

نعمت‌بخش؛ رییس انجمن خودروسازان: « اصلاح آیین نامه مورد نظر برای تعیین تکلیف خودروهایی است که چندین سال در گمرکات کشور مانده‌اند »

معمارنژاد؛ رییس گمرک کشور:«این مصوبه برای ترخیص خودروهایی که در گمرک مانده باشند، نیست چرا که در گمرک خودروهایی که یک، دو یا سه سال منتظر ترخیص بوده باشند، وجود ندارد »

نادری؛ معاون امور گمرکی ایران:« براساس مصوبه دولت، سال ساخت خودروهای سواری خارجی از یک سال به 3 سال افزایش پیدا کرده است.این مصوبه درباره واردات آن‌دسته از خودروهای سواری خارجی قابلیت اجرا دارد که نو باشند »

برخوردار؛ ريیس مجمع عالی واردات:« دولت مصوب کرده است تا خودروهای دست دوم که تا سه سال از تاریخ تولید و مصرف آنها گذشته باشد می‌تواند وارد کشور شود»

واحد مرکزی خبر: «این مصوبه درباره واردات آن ‌دسته از خودروهای سواری خارجی قابلیت اجرا دارد که غیرمستعمل باشد.شاخص مستعمل و غیرمستعمل بودن خودرو در فرم ثبت سفارش کالا درج می‌شود و صحت و تأیید آن منوط به نظر سازمان توسعه تجارت است »

حالا شما این جملات را باهم مقایسه کنید و به ما بگویید که بالاخره مصوبه جدید واردات خودروهای دست‌دوم به چه معناست؟! آقایان مربوطه دقیقا چه چیزی را تصویب کرده‌اند؟!

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *