عبور خودران‌های اوبر از 6 چراغ‌قرمز!

عبور خودران‌های اوبر از 6 چراغ‌قرمز!

تلاش گیرای اوبر برای تست و عرضه‌ی تکنولوژی‌های خودران خودرویی باعث قرار گرفتن اخبار مربوط به این شرکت در صدر رسانه‌ها شده و البته برجسته‌ترین نکته این است که شکست برنامه‌ی آزمایش اوبر بدتر از آن چیزی بوده که تصور می‌شد.

uber-to-launch-in-arizona-4

در دسامبر 2016 یک ولوو XC90 خودران بکار گرفته شده توسط اوبر در زمان عبور از چراغ‌قرمز شکار یکی از دوربین‌های قرار گرفته روی داشبورد یک خودرو شد. هم‌اکنون کارکنان کمپانی که نامی از آن‌ها برده نشده فاش ساخته‌اند خودروهای اوبر 5 بار دیگر نیز از چراغ‌قرمز عبور کرده‌اند.

در اطلاعیه‌ای سخنگوی اوبر چلسی کوهلر گفته که در نمونه‌ی نشان داده شده در فیلم، اپراتور خودرو می‌توانست مداخله کرده و از عبور خودرو از چراغ‌قرمز جلوگیری کند.

او گفته است:

تکنولوژی رانندگی خودکار ما نیازمند مداخله‌ی انسان است. اپراتور خودرو زمان کافی برای این مداخله را داشته اما پیش از عبور خودرو از چراغ‌قرمز نتوانسته این کار را انجام دهد.

علاوه بر این، مقامات کالیفرنیایی چند ماه پیش از آغاز برنامه‌ی آزمایشی اوبر به این کمپانی گفتند که نیازمند کسب اجازه‌ی تست خودروهای خودران برای حضور در خیابان‌های سان‌فرانسیسکو هستند.

uber-to-launch-in-arizona-3

علیرغم این موضوع، اوبر بدون کسب مجوزهای لازم خودروهای خود را به خیابان‌ها فرستاد. مقامات کالیفرنیایی از اوبر خواستند برنامه‌های خود را متوقف کند اما این کمپانی از انجام این کار امتناع کرد و کالیفرنیایی‌ها هم مشخصات ثبتی خودروهای ولوو را لغو کردند. در نهایت اوبر مجبور شد تست‌های خود را به آریزونا منتقل کند.

uber-to-launch-in-arizona

توسعه‌ی سریع تکنولوژی خودران اوبر باعث ایجاد دردسرهایی شده و قبلاً کمپانی Waymo دادخواستی را علیه اوبر ارائه کرده و ادعا کرده که این کمپانی رازهای تجاری‌اش را دزدیده است.

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *