سرمایه‌گذاری 250 میلیون دلاری اینتل در حوزه تکنولوژی‌های خودران

سرمایه‌گذاری 250 میلیون دلاری اینتل در حوزه تکنولوژی‌های خودران

مدیر اجرایی اینتل تایید کرده که این شرکت فعال در حوزه‌ی چیپ های کامپیوتری در دو سال آینده بیش از 250 میلیون دلار در حوزه‌ی تکنولوژی‌های خودروهای خودران سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

Automobility-Intel-2.JPG

Brian Krzanich در نطق خود در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس گفته که اینتل روی حوزه‌هایی چون ارتباطات، اتصالات، آگاهی متنی، یادگیری عمیق، امنیت و ایمنی تمرکز خواهد داشت.

Automobility-Intel-4.JPG

Krzanich اضافه کرده که صنعت خودرو نیاز دارد خودش را برای لحظه‌ای که خودروهای خودران بیش از 4 هزار گیگابایت داده‌ی روزانه تولید خواهند کرد آماده سازد. اینتل معتقد است خودروهای خودران در نهایت در سال باعث صرفه‌جویی حدود 121 میلیارد دلاری اقتصاد آمریکا از بابت حفظ زمان و سوخت خواهند شد.

Automobility-Intel-6.JPG

تاکنون اینتل پلتفرمی برای سیستم کمک‌راننده‌ی پیشرفته و نرم‌افزار مبتنی بر پردازنده‌های اتم و Xeon شرکت را توسعه داده است. این پردازنده‌ها توانایی پردازش بصری، اتصال 5G یادگیری ماشینی و امنیت را دارند.

Automobility-Intel-5.JPG

اگرچه اینتل به خاطر فعالیت در صنعت خودرو شناخته نشده اما این کمپانی می‌گوید که قراردادهایی به ارزش بیش از 1 میلیارد دلار را در 12 ماه گذشته با برندهایی چون ب ام و، دایملر، کیا، لکسوس، جگوار، رولزرویس، تویوتا، تسلا، هیوندای و … منعقد کرده است.

منبع: carscoops

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *