شرکای مایکروسافت برای توسعه تکنولوژی خودران و ارتباطات خودرویی

شرکای مایکروسافت برای توسعه تکنولوژی خودران و ارتباطات خودرویی

غول تکنولوژی دیجیتالی «مایکروسافت» به‌تازگی قراردادی با شرکت‌های TomTom و HER و سیستم تأمین‌کننده اطلاعات جغرافیایی Esri امضا کرده که بر اساس آن، تبدیل به یک تأمین‌کننده عمده باری تکنولوژی خودران و ارتباطات خودرویی خواهد شد. زمان‌بندی اعلام این خبر، درست قبل از بازگشایی بازار سهام «یورونکست آمستردام» در روز پنج‌شنبه در نظر گرفته شده بود.

microsoft-autonomous-car-technology-partners-15

برخلاف گوگل اتو که در حال حاضر به فرم یک کمپانی جدید با نام Waymo درآمده، و همین‌ طور پروژه ظاهراً تقلیل‌یافته تیتان در اپل، مایکروسافت هیچ‌گاه به ورود مستقیم به تولید خودرو علاقه نشان نداده است. حالا نیز مجموعه شرکای جدید به منظور توسعه تکنولوژی ارتباطی بین‌خودرویی، ارتباط خودرو با زیرساخت‌های شهری و تکنولوژی خودران‌ها طراحی شده است. سانجِی راوی (Sanjay Ravi)، رئیس بخش جهانی مدیریت تولید و اتومبیل مایکروسافت در این زمینه می‌گوید:

۷۵درصد خودروهایی که در سراسر جهان به مشتریان تحویل داده می‌شوند، تا سال ۲۰۲۰ به یکدیگر متصل خواهند بود.

تکنولوژی‌ای که به خودروها اجازه «حرف‌زدن» با یکدیگر و ارتباط با چراغ‌های راهنمایی، دوربین‌ها و دیگر زیرساخت‌های شهری می‌دهد، عنصری کلیدی برای توسعه‌ خودروهای کاملاً خودران خواهد بود. این در حالی است که به‌تازگی، وزارت حمل‌ونقل امریکا قوانین جدیدی در ارتباط با لزوم استفاده از تکنولوژی ارتباط بین‌خودرویی در تمام خودروهای و تراک‌های سبک ارائه کرده است.

microsoft-autonomous-car-technology-partners-03

مایکروسافت در توصیف شرایط سواری که توسط شرکای جدید این کمپانی فراهم می‌شود، آن را فراتر از استانداردهای ایمنی V2V، V2I و اتونومی دانسته و به گفته مایکروسافت، این تکنولوژی وسیله نقلیه شما را به چیزی شبیه به یک گوشی هوشمند در حال حرکت تبدیل می‌کند. «خودروی آنلاین» می‌تواند برنامه زمانی شما را یادآوری کند، مسیر مناسب را همراه با تقویم برای شما نمایش دهد و شما به محل قرار ملاقات راهنمایی کند. کریس پندلتون (Chris Pendleton) مدیر برنامه‌ریزی شاخه خدمات ابری Azure مایکروسافت در این رابطه توضیح می‌دهد:

برنامه‌های برجسته زیادی برای خدمات محلی داریم. به عبارت دیگر، این تکنولوژی نه‌تنها شرایط سازنده‌ای برای کاربر فراهم می‌کند و به شما امکان انجام فعالیت‌های کاری در حین رفت‌وآمدهای روزمره را می‌دهد، بلکه می‌تواند کالا و خدمات موجود بر سر راه را نیز به شما پیشنهاد دهد.

مطابق گفته «پندلتون»، این تکنولوژی دارای برنامه‌های ویژه برای «شهرهای هوشمند» در آینده خواهد بود.

Harman, Microsoft to develop in-car Office 365 suite

شرکت ناوبری نقشه هلندی TomTom از سال ۲۰۱۲ تأمین نقشه‌های اپل را برعهده دارد و از سال ۲۰۱۵ با «اوبر» قرارداد امضا کرده است. اکنون TomTom شریک مایکروسافت Azure برای سرویس‌های محلی، از جمله نقشه‌ها و داده‌های با جزئیات بالا برای رانندگی خودران‌هاست.

Audi, BMW and Daimler Complete Acquisition Of Nokia's HERE Mapping Business

HERE یک شرکت نقشه‌یابی است که سال گذشته توسط کمپانی‌های آئودی، ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز از نوکیا به مبلغ ۳ میلیارد دلار خریداری شده است. برنامه این شرکت برای ایجاد یک پلتفرم مکانی آزاد برای ارائه «یک سیستم مرجع با داده‌های داینامیک» است. مایکروسافت Azure نسبت به نیازهای مشتریان صنعت اتومبیل، هر یک از خدمات TomTom یا HERE را ارائه خواهد داد.

نرم‌افزار سیستم اطلاعات جغرافیایی Esri که در سال ۱۹۶۹ تأسیس شده، مسئول آنالیز پیوسته نقشه‌ها و اطلاعات بی‌شماری است که هر لحظه در حال تولید شدن است؛ از اطلاعات لجستیک تحویلداری گرفته تا تمرکز ترافیک و بهترین ایستگاه سوخت‌گیری در هنگام پایین آمدن عقربه بنزین از یک‌چهارم حجم کلی مخزن سوخت.

منبع: automobilemag

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *