پیشرانه 6 سیلندر ب‌ام‌و در میان بهترین‌های جهان

پیشرانه 6 سیلندر ب‌ام‌و در میان بهترین‌های جهان

پیشرانه‌ی 6 سیلندر توئین توربوی ب‌ام‌و M پرفورمنس شرکت اخیراً در میان 10 پیشرانه‌ی برتر دنیا در سال 2017 قرار گرفته است. روبرتو روزتی معاون بخش مهندسی ب‌ام‌و آمریکای شمالی جایزه‌ی پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری بکار رفته در M240i را دریافت نموده است.

bmw-b58

سال پیش نیز پیشرانه‌ی B58 ب‌ام‌و در میان 10 پیشرانه‌ی برتر قرار گرفته بود و به خاطر ساختار مدولار، کارایی و راندمان دیده شده در 340i xDrive تحسین کارشناسان را برانگیخته بود. امسال نیز نسخه‌ی توئین توربو تکنولوژی همان پیشرانه با قدرت 15 اسب بخاری بیشتر نسبت به پیشرانه‌ی استاندارد در این لیست جای گرفته است. از سال 1995 تاکنون ب‌ام‌و 33 عنوان را در بین 10 پیشرانه‌ی برتر سال WardsAuto کسب کرده است.

روزتی در سخنرانی خود گفت:

سال پیش ما یک صدمین سالگرد تأسیس ب‌ام‌و را جشن گرفتیم. در خلال این سال‌ها ب‌ام‌و به خاطر پیشرانه‌های 6 سیلندر خطی نمادین خود مشهور شده است. امروز نیز ب‌ام‌و به خاطر قوای محرکه و تکنولوژی‌های خود مورد تحسین مهندسان قابل‌احترام این صنعت قرار گرفته است. پیشرانه‌ی 6 سیلندر خطی به عنوان بخشی از میراث ب‌ام‌و به راه موفقیت‌آمیز خود ادامه خواهد داد.

BMW 340i GT 2016 facelift

روزتی در ادامه می‌افزاید:

جدیدترین عضو این خانواده پیشرانه‌ی B58 با تکنولوژی توئین پاور توربوی M پرفورمنس است که دارای سیستم والوترونیک، دابل VANOS و تزریق مستقیم بوده و ب‌ام‌و بار دیگر با حضور در مراسم WardsAuto تاریخ‌ساز می‌شود.

روزتی در نهایت این‌گونه نتیجه می‌گیرد:

داشتن 34 تا 40 درصد قطعات مشترک با پیشرانه‌ی دیزلی 6 سیلندر و بیش از 60 درصد اشتراک با پیشرانه‌های بنزینی مدولار 3 و 4 درصد نتیجه‌ای باورنکردنی برای تیم توسعه‌ی ما به شمار می‌رود. یکی از اهداف این بوده که قدرت و گشتاور پیشرانه افزایش یافته و در همان زمان راندمان آن نیز بهبود یابد. در مجموع پیشرانه‌ی B58 نرم‌تر بوده و کارایی و راندمان بهتری دارد و تضمین می‌کند ب‌ام‌و دینامیک سواری واقعی و عالی‌ای را برای مشتریان فراهم می‌کند.

2016-bmw-m240i-coupe

نویسنده‌ی WardsAuto تام مورفی می‌گوید:

پیشرانه‌ی B58 پایدار بوده و بدون توجه به نزدیک شدن به ردلاین عملکرد نرم و استثنایی دارد. ب‌ام‌و ظرفیت‌های زیادی را در ساختار مدولار جدید پیشرانه‌های 3، 4 و 6 سیلندر خود دیده و همه‌ی این پیشرانه‌ها در هر سیلندر حجم نیم لیتری داشته و ابعاد معین و قطعات مشترکی دارند. امسال برادر بزرگ‌تر B58 به برادر کوچک‌تر یعنی B46 چهار سیلندر ملحق شده است.

bmw-m2-and-m240i-01

پیشرانه‌ی مورد بحث که در ب‌ام‌و M240i مورد استفاده قرار گرفته قدرت 335 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتون متری دارد. این پیشرانه باعث می‌شود M240i ظرف مدت 4.4 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *