پژو ایران را تحریم کرد

پژو ایران را تحریم کرد

روز چهارشنبه، شرکت جنرال موتورز، شریک پژوی فرانسه از تعلیق ارسال قطعات و همکاری پژو با شریک ایرانی آن خبر داد. طبق بیانیه جنرال موتورز، پژو حتی قبل از شراکت با جنرال موتورز هم تحریم ها بر ضد ایران را با تعلیق ارسال محموله قطعات آغاز کرده بود.

ikco produce 206

دولت ایالات متحده مالک 32 درصد سهام جنرال موتورز است و این شرکت هم هفت درصد از سهام پژو را در اختیار دارد. پژو هم اعلام کرده که تنها 1.5 درصد از درآمد جهانی این شرکت از معامله با ایران خودرو حاصل می شود و سرمایه ای در ایران ندارد. این درحالیست که پیش از این نقش ایران خودرو در بازار و درآمد پژو بیش از این عنوان می شد. پژو همچنین سال گذشته با زیان روبرو بود.

تا این لحظه ایران خودرو به این خبر شبکه “فرانس 24” واکنشی نشان نداده است. اما امیدواریم استعمار پژو بر ایران بلاخره به پایان رسیده باشد. پژو بر خلاف رنو تا کنون سرمایه گذاری و ورود سرمایه به ایران نداشته و حتی در پروژه پژو 206SD هم سر شریک ایرانی خود کلاه گشادی گذاشت و خودرویی که پول طراحی کلان آن توسط ایران پرداخت شده بود اینک در ترکیه و مالزی هم ساخته می شود. بعلاوه قولهای فراوان مبنی بر ساخت خودروهای جدید و مخصوص بازار ایران نیز هیچ گاه رنگ حقیقت به خود نگرفتند.
ممکن است از این پس خودروهای پژو با گیربکس اتوماتیک با مشکل تولید و خدمات پس از فروش مواجه شوند اما بعید است ایران خودرو از این تحریم ضربه ای ببینید. مخصوصا الان که سمند و رانا و دنا را می تواند بجای معادل پژویی آنها جایگزین نماید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *