وقتی هوندا از رقبا عقب می‌افتد!

وقتی هوندا از رقبا عقب می‌افتد!

از آنجایی که تعداد خودروهای بدون آلایندگی به سرعت در حال افزایش است، هوندا نیز می‌خواهد تکه‌ای از کیک را مال خود کند و به همین دلیل مدلی تمام الکتریکی بر پایه‌ی کلاریتی ساخته‌اند.

2017-honda-clarity-fuel-cell-front-three-quarter-in-motion-e1484155963872

هرچند اگرچه اکثر خودروهای حاضر در این کلاس محدوده‌ی حرکتی نسبتاً رضایت بخشی دارند، اما هوندا کلاریتی EV جدید تنها بردی در حدود 130 کیلومتر دارد. این محدوده حرکتی بسیار کمتر از محدوده حرکتی 383 کیلومتری شورولت بولت EV است.

honda_clarity_fuel_cell_18

این مورد به خاطر دو پارامتری است که باید در زمان طراحی ابعاد فیزیکی خودرو وجود می‌داشتند. هوندا نمی‌خواسته تا نسبت‌های بزرگ PHEV و FCV و همچنین بهای نسبتاً مناسب آن را محدود و یا کم‌رنگ کند. انتظار می‌رود بهای آغازین این خودرو حدود 35 هزار دلار باشد.

honda_clarity_fuel_cell_20

معاون بخش توسعه‌ی تجارت محیط زیستی هوندا در آمریکا می‌گوید:

ستون برند هوندا قابل‌ابتیاع بودن است و اگر هوندا با خودرویی که برد زیاد و قیمت چشمگیر به بازار می‌آمد، این خودرو چه‌کاری برای برند انجام می‌داد؟ اکثر مشتریان ما قادر نبودند تا آن را بخرند.

هوندا معتقد است در بازار فضا برای چنین خودرویی وجود دارد زیرا شورلت بولت اگرچه محدوده حرکتی بالایی دارد اما کوچک بوده و تسلا مدل 3 نیز همین روش را در پیش گرفته است. دومین نسل نیسان لیف انتظار می‌رود کوچک باشد و البته تسلا مدل S نیز بزرگ بوده و برد زیادی دارد اما قیمت آن نیز بالاست.

2017-honda-clarity-fuel-cell-instrument-cluster

2017-honda-clarity-fuel-cell-steering-wheel-controls

2017-honda-clarity-fuel-cell-rear-interior-seats

2017-honda-clarity-fuel-cell-climate-control

این مردم خواهان خودرویی الکتریکی بوده و می‌دانند چه می‌خواهند و کجا می‌خواهند بروند. آن‌ها نیازی به خودرویی با محدوده‌ی حرکتی در حدود 500 کیلومتر ندارند زیرا این باعث می‌شود دسترسی به خودرویی الکتریکی هزینه بار باشد.

هوندا کلاریتی الکتریکی بهار سال آینده معرفی خواهد شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *