رونمایی از اولین خودروی مسابقه‌ای خودران

رونمایی از اولین خودروی مسابقه‌ای خودران

روبو ریس Roborace به‌صورت رسمی از اولین خودروی مسابقه و الکتریکی بدون راننده رونمایی کرد. این خودرو که نام روبوکار را به خود گرفته در کنگره‌ی جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا به نمایش درآمده است.

2017-robocar-final-version

مدیرعامل روبو ریس آقای Denis Sverdlov به همراه مدیر طراحی شرکت آقای Daniel Simon از این خودرو رونمایی کردند.

این شرکت تلاش دارد تا پلتفرمی برای بهترین مهندسان دنیا باشد تا این مهندسان سخت‌افزارهای پیشرفته‌ای را توسعه دهند که جاده‌های دنیا را تغییر دهد.

2017-robocar-final-version1

Sverdlov گفت:

این لحظه‌ای بسیار مهم برای روبو ریس است زیرا ما روبوکار را با دنیا به اشتراک می‌گذاریم و قدم بزرگ دیگری را در پیشبرد تکنولوژی الکتریکی بدون راننده برمی‌داریم. من به تمام تیم و شرکا و به ویژه به کاری که دانیل در ساخت این خودروی زیبا انجام داده افتخار می‌کنم.

او ادامه می‌دهد:

این برای ما بسیار مهم بود که ارتباطی عاطفی بین خودروهای بدون راننده خلق کنیم و برای تعریف آینده خودمان انسان‌ها و روبات‌ها را به یکدیگر نزدیک کنیم.

این خودرو توسط سیمون طراحی شده است کسی که وسایل نقلیه‌هایی را برای فیلم‌های علمی تخیلی هالیوود طراحی کرده است. خودروی موردبحث ما وزنی 975 کیلوگرمی و طول 4.8 متری دارد.

این خودرو 4 پیشرانه داشته که هرکدام قدرت 402 اسبی داشته و با استفاده از مجموعه باتری 540 کیلوواتی می‌تواند به سرعت بالای 320 کیلومتر در ساعت دست یابد.

این خودروی بدون راننده از تکنولوژی‌های زیادی بهره می‌برد که شامل پنج LIDAR، دو رادار، هجده حسگر اولتراسونیک، دو حسگر سرعت اپتیکال و GNSS هستند. مغز متفکر Drive PX2 انویدیا قادر است در هر ثانیه 24 تریلیون محاسبه را انجام دهد و برنامه‌ریزی آن توسط مهندسان نرم‌افزار شرکت با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده‌ای صورت خواهد گرفت.

2017-robocar-final-version2

سیمون می‌گوید:

روبو ریس زمینه‌ی جدیدی را در موتور اسپورت باز خواهد کرد و از آنجایی که ما می‌دانیم، قادر خواهد بود به افزایش غیر قابل توقف هوش مصنوعی پاسخی درخور دهد.

او ادامه می‌دهد:

ما به رونمایی از خودرویی عملکردی که به ایده‌ی اصیل خود یعنی طراحی نادر در صنعت خودرو وفادار مانده افتخار می‌کنیم. ما از عرضه‌ی این خودرو احساس بسیار خوبی داریم.

روبو ریس پلتفرمی آزاد برای کمپانی‌هایی که به دنبال توسعه‌ی سخت‌افزارهای بدون راننده خود هستند تهیه کرده است.

مغز روبوکار پلتفرم انویدیا DRIVE PX 2 است و خودرو از هوش مصنوعی برای از عهده برآمدن پیچیدگی‌های ذاتی رانندگی خودکار استفاده می‌کند. خودروی یاد شده از یادگیری 360 درجه برای هوشیاری از موقعیت‌های مختلف اطراف استفاده می‌کند.

Rob Csongor معاون بخش خودروی انویدیا می‌گوید:

روبو ریس و انویدیا حاصل همکاری خود برای شتاب بخشیدن به توسعه‌ی سیستم یادگیری عمیق به منظور ایمن‌تر کردن سرنشینان و خودروهای تجاری را به نمایش درآورده‌اند.

میشلین یکی از کمپانی‌های معروف است که از پلتفرم روبو ریس برای توسعه‌ی نسل بعدی لاستیک‌های جاده‌ای خود استفاده می‌کند. این لاستیک‌ها قادر خواهند بود تا از عهده‌ی سرعت‌های بالا و فرمت‌های جدید رانندگی بربیایند.

لاستیک‌های بکار رفته در روبوکار روی خودروهای جاده‌ای نیز استفاده خواهند شد زیرا تصمیم بر این است که این تکنولوژی‌های پیشرفته مستقیماً از پیست به خیابان‌ها بیایند.

2017-robocar-final-version3

Pascal Couasnon مدیر موتوراسپورت میشلین می‌گوید:

ما در میشلین همیشه متعهد به خلاقیت و نوآوری و استفاده از رویدادهای جهانی و موتوراسپورت به منظور بهبود محصولاتمان بوده‌ایم.
هم‌اکنون روبو ریس فرصتی منحصربه‌فرد برای ما فراهم کرده تا تلاش‌های خود را انجام داده و بدانیم که دنیای خودروهای خودران چگونه است. میشلین نمی‌خواهد که بخشی از آینده باشد بلکه می‌خواهد به شکل دادن آن کمک کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *