وسپا کانسپت

وسپا کانسپت

همه ما کم و بیش اسکوترهای وسپا را می شناسیم. موتورهایی کوچک با چراغهایی گرد وچرخهایی کوچک و پهن. اما اینک وقت آن رسیده که جهشی را در این مرکب دوست داشتنی شهری شاهد باشیم. نمونه مفهومی طراحی شده برای نسل آینده وسپا تنها برای یک نفر طراحی شده و احتمالاً باید دارای موتوری الکتریکی نیز باشد چون در طراحی آن اثری از لوله اگزوز به چشم نمی خورد.

طراحی جدید و مفهومی وسپا
طراحی جدید و مفهومی وسپا

مهمترین تغییرات در شیوه اتصال چرخهای جلو می باشد. چراغهای آن نیز دیگر مانند گذشته گرد نیستند و به شکل یک نوار باریک در روی دسته قرار گرفته اند. همچنین نشانگرهای دیجیتال LCD این اسکوتر بسیار آینده نگرانه طراحی شده اند.

وسپا کانسپت

وسپا کانسپت

این موتور سیکلت مفهومی توسط Niklas Wagner طراحی شده و البته معلوم نیست که توسط پیاجیو تولید شود.

وسپا کانسپت

موتورسیكلت ایتالیایی وسپا اولین بار در سال 1946 میلادی در شهر پونته درا روانه بازار شد و بتدریج، در همه جهان فراگیر گشت. شركت تولیدكننده وسپا، پیاجیو صاحب آن فردی به نام انریكو پیاجیو بود. او با توجه به اقتصاد ضعیف ایتالیای بعد از جنگ جهانی دوم، در صدد برآمد تا یك وسیله نقلیه ساده و سودمند عمومی را به بازار عرضه كند و به همین دلیل، به ارایه طرح متفاوتی با موتورسیكلتهای روز آن زمان پرداخت. وسپا، بر خلاف موتورهای موجود، دارای زنجیر نبود و سرنشینانش را روغنی نمی كرد، قدرتمند بود و در عین حال ، به راحتی كنترل می شد. کورادینو داسکانیو، مهندس شركت، موتور جدید را بر اساس فناوری هوانوردی طراحی كرد و این نوع طراحی حتی تا امروز كه بیش از 60 سال از آن زمان گذشته است، در مدلهای مختلف وسپا به چشم می خورد.

اولین نمونه وسپا با موتور 98cc
اولین نمونه وسپا با موتور 98cc

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *