والکِری؛ نام جدید هایپرکار آستون‌مارتین

والکِری؛ نام جدید هایپرکار آستون‌مارتین

هایپرکار آستون‌مارتین که مجهز به یک V12 تنفس طبیعی و یک سیستم هیبرید است، والکِری نام گرفته است. خودرویی که قبل از این آن را با کد AM-RB 001 می‌شناختیم.

aston-martin-valkyrie_01

آستون‌مارتین به‌تازگی این نام را برای هیولای جدید خود اعلام کرده است. پیشرانه این مدل را یک موتور بزرگ 6.5 لیتری کاس‌ورث V12 با تنفس طبیعی و سیستم بازیابی انرژی KERS تشکیل می‌دهد و بدون نیاز یک بال عقب بزرگ که در این نوع خودروها مرسوم هستند، از یک نیروی داون‌فورس ۴ هزار پوندی (۱۸۱۴ کیلوگرمی) برخوردار است. موتور این خودرو 900 اسب بخار نیرو تولید می کند و نسبت قدرت به وزن یک به یک را محقق می‌سازد. والکِری که با همراهی تیم فرمول یک ردبول توسعه داده شده، برخی هدف‌های فوق‌العاده را در زمینه عملکرد دنبال می‌کند؛ از جمله چسبندگی جانبی 4.5g در پیچ‌ها، سرعت بالاتر از خودروهای فرمول یک 2016، حداکثر سرعت ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت و شتاب از صفر تا ۲۰۰ مایل (۳۲۲ کیلومتر) بر ساعت در ۱۰ ثانیه.

aston-martin-valkyrie-8

aston-martin-valkyrie-11

aston-martin-valkyrie-1

aston-martin-valkyrie-4

aston-martin-valkyrie-9

aston-martin-valkyrie-6

والکِری، «انتخاب کننده شخص قربانی» در افسانه‌های اسکایناوی. ندیمه‌هایی که افرادی که در جنگ کشته می‌شدند را انتخاب می‌کردند. نیمی از این قربانی به به والهالا منتقل می‌شد؛ جایی که فرمانروایی آن بر عهده خدای اودین بود.

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *