نمایش هشت پرچم‌دار گذشته و حال اوپل در تکنو کلاسیکا

نمایش هشت پرچم‌دار گذشته و حال اوپل در تکنو کلاسیکا

شرکت اوپل امسال در نمایشگاه تکنو کلاسیکا اسن بر اساس شعار «پرچم‌دار اوپل» خودروهای بزرگ و پرچم‌دار خود در هشت دهه گذشته از آدمیرال قبل از جنگ جهانی دوم گرفته تا نسل دوم اینسیگنیا 2017 را به نمایش درمی‌آورد.

opel-techno-classica-exhibition8

دو سال پس از معرفی مدل‌های آدمیرال و سوپر ۶ در سال ۱۹۳۷ که هردو مجهز به پیشرانه‌های شش سیلندر بودند، نسل اول مدل کاپیتان در سال 1939 معرفی شد که یکی از پرفروش‌ترین خودروهای شش سیلندر آلمان محسوب می‌شود. این مدل در خارج از بازار داخلی آلمان هم محبوب بود به‌گونه‌ای که نزدیک به ۶۰ درصد از تولیدات آن صادر شدند. نمونه‌ای که از این خودرو در اسن به نمایش درمی‌آید، خودروی بسیار مهمی در تاریخ اوپل بشمار می‌رود چراکه این مدل دو میلیونمین اوپلی است که ساخته شده و از تزئیناتی از طلای ۲۴ عیار سود می‌برد.

اوپل آدمیرال 1937
اوپل آدمیرال 1937
اوپل کاپیتان 1956 «دو میلیونمین اوپل»
اوپل کاپیتان 1956 «دو میلیونمین اوپل»

در اواسط دهه ۶۰ محصولات بالا ردۀ اوپل شامل سه مدل کاپیتان، آدمیرال و دیپلمات می‌شدند. در طول این دهه، برند آلمانی برای اولین بار شروع به ارائه موتورهای V8 برای مدل پرچم‌دار دیپلمات نمود. این موتور که از ایالات‌متحده تأمین می‌شد، ۱۹۰ اسب بخار قدرت داشت و آن‌را از طریق یک گیربکس اتوماتیک انتقال می‌داد. در سال ۱۹۶۵ پیشرانۀ V8 به‌عنوان یک آپشن برای مدل‌های کاپیتان و آدمیرال ارائه شد اما به ترتیب تنها ۱۱۳ و ۶۲۲ دستگاه از آن‌ها ساخته شد.

اوپل دیپلمات 1965
اوپل دیپلمات 1965
اوپل آدمیرال 1969
اوپل آدمیرال 1969

چهل سال پس از معرفی اولن نسل آدمیرال، اوپل مدل سناتور را به‌عنوان پیشگام و رهبر محصولاتش معرفی کرد. سناتور و نسخه کوپۀ آن که مونزا نام داشت، اولین ساخته‌های اوپل با تعلیق مستقل عقب بودند و هنوز هم دو نمونه از دیدنی‌ترین خودروهایی محسوب می‌شوند که این شرکت آلمانی تاکنون ساخته است.

اوپل سناتور 1978
اوپل سناتور 1978

و درنهایت جدیدترین پرچم‌دار اوپل در این جمع، نسل دوم اینسیگنیا ۲۰۱۷ است. این خودرو که اولین حضور عمومی خود را در نمایشگاه ژنو تجربه کرد، حال در کنار پدران خود و در خانه‌اش اسن آلمان بار دیگر به نمایش عمومی درمی‌آید. نسل جدید اینسیگنیا که خودرویی جذاب بوده و در دو نسخه سدان و استیشن ساخته می‌شود، هم‌اکنون در سراسر اروپا برای فروش عرضه می‌شود.

اوپل اینسیگنیا 2017
اوپل اینسیگنیا 2017

opel-techno-classica-exhibition7

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *