نمایشگاه ژنو: پرده‌برداری از تِک‌رولز رِن، سوپرماشین دیزلی-برقی

نمایشگاه ژنو: پرده‌برداری از تِک‌رولز رِن، سوپرماشین دیزلی-برقی

تِک‌رولز (Techrules) یک کمپانی چینی تازه‌کار است که ادعا می‌کند با محصول جدید خود، تحولی بزرگ در سگمنت سوپراسپرت‌ها ایجاد خواهد کرد.
رِن (Ren) طی مراسمی باشکوه در نمایشگاه امسال ژنو به نمایش عموم درآمد. نکته اصلی درباره این هیولای ناشناس بهره‌گیری از دو، چهار یا شش موتور الکتریکی و یک توربین گازوئیلی برای تأمین قوای محرکه می‌باشد که در نوع خود منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد.

2017-techrules-ren-3

مجموعه مذکور در حالت شش موتوره (دو عدد در جلو و چهار عدد در عقب) توان و گشتاوری برابر با 1287 اسب بخار و 2340 نیوتن‌متر تحویل می‌دهد و قادر است رِن را ظرف مدت تنها 2.5 ثانیه از حالت سکون به تندی یکصد کیلومتر بر ساعت برساند و تا مرز 320 کیلومتر بر ساعت پیش ببرد.

2017-techrules-ren-1

اگر تعداد موتورها را به چهار عدد کاهش دهید ارقام پیش‌گفته به ترتیب به 858 اسب بخار و 1560 نیوتن‌متر خواهند رسید. مدل‌های دو موتوره هم 429 اسب بخار قدرت و 780 نیوتن‌متر گشتاور دارند و رفتار معقول‌تری از خود نشان می‌دهند.

2017-techrules-ren-2

تِک‌رولز برای تغذیه موتورهای برقی سه مجموعه باتری مختلف با ظرفیت‌های 14، 25 و 32 کیلووات ساعت در نظر گرفته است. هرسه این‌ها با شارژر جریان مستقیم (DC) سریع در کمتر از 15 دقیقه به میزان 80 درصد شارژ می‌شوند و طول عمری برابر با یکصد هزار سیکل دارند.

2017-techrules-ren-5

طبق اطلاعات موجود، توربین مذکور نوعی سامانه شارژ بوده و دو گونه 30 و 80 کیلووات ساعتی دارد. همچنین برای سوخت آن می‌توان از برخی گازها نیز استفاده کرد، اما بیشترین بازدهی در همان حالت گازوئیلی حاصل می‌شود.

2017-techrules-ren-4

رِن با 80 لیتر سوخت و حداکثر صرفه‌جویی می‌تواند تا 2000 کیلومتر پیش برود. برد مسافت zero-emition آن نیز برابر با 200 کیلومتر است. کمی از اعداد و ارقام فنی فاصله بگیریم. طراحی این سوپرماشین آینده‌نگرانه توسط دو طراح سرشناس دنیای خودرو یعنی فابریزیو جوجارو (Fabrizio Giugiaro) و جورجِتو جوجارو (Giorgetto Giugiaro) انجام شده است. سقف و درب‌های جانبی یک پنل واحد بوده و هنگام سوار و پیاده شدن سرنشینان درست مثل کروک جت‌های جنگی بالا می‌روند. چراغ‌های جلو و عقب نمایی شبیه به چهار بومرنگ عمود و قرینه دارند و در کنار سپرهای اغراق‌آمیز و رینگ‌های بزرگ نمای اغواکننده‌ای به خودرو بخشیده‌اند.

techrules-6

داخل اتاق صندلی راننده در مرکز و دو سرنشین دیگر در پشت سر آن قرار دارد. کنسول روبروی راننده سه نمایشگر مجزا را در خود جای می‌دهد که هرکدام اطلاعات خاصی را به نمایش می‌گذارند. تودوزی تماماً با چرم، پارچه کتان و فیبر کربن خالص کار شده است. داخل صندلی‌ها تعدادی میکروفون و بلندگو نصب شده تا ارتباطات بین سرنشینان با سهولت تمام صورت گیرد. همچنین راننده می‌تواند از طریق بلندگو و میکروفون موجود در زیر لوگوی جانبی به‌راحتی با افراد بیرون صحبت کند.

techrules_1

techrules-2

techrules-8

techrules-9

techrules-10

techrules-11

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *