هایپرکار الکتریکی چینی NIO EP9 با قدرت 1341 اسب بخاری

هایپرکار الکتریکی چینی NIO EP9 با قدرت 1341 اسب بخاری

هایپرکار الکتریکی جدید ساخت چین تحت زیربرند NIO و با نام EP9 معرفی شد.

nextev-nio-ep9-electric-hypercar-09

هایپرکار یاد شده دارای طراحی چشمگیری بوده و در سال 2017 در بازار داخلی عرضه خواهد شد. شرکت NextEV می‌گوید که این هایپرکار الکتریکی سریع‌ترین نمونه در جهان بوده و ادعا می‌کند که یک دور پیست نوربرگ رینگ را در 7 دقیقه و 5 ثانیه طی می‌کند که این خودرو را به سریع‌ترین مدل الکتریکی در پیست نیز بدل می‌کند. با توجه به اینکه NextEV در مسابقات فرمول E حضور داشته به همین منظور در توسعه‌ی EP9 از تکنولوژی‌های این مسابقات نیز کمک گرفته شده است.

nextev-nio-ep9-electric-hypercar-01

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو در 2.7 ثانیه ثبت می‌شود که اندکی کندتر از تسلا مدل S P100D است. سقف سرعت خودرو نیز 312 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. قوای محرکه‌ی 777 ولتی این خودرو قدرت 1 مگاواتی دارد که برابر با 1341 اسب بخار است. گشتاور آن نیز 1480 نیوتون متر می‌باشد. این خودرو می‌تواند مسافت 400 متر را در 10.1 ثانیه و با سرعت 250 کیلومتر در ساعت طی کند.

nextev-nio-ep9-electric-hypercar-10

در قلب این خودرو شاهد باتری‌های لیتیومی هستیم که به‌صورت غیرمستقیم با آب خنک شده و با چهار پیشرانه‌ی الکتریکی که هر یک روی یک چرخ قرار گرفته‌اند همکاری می‌کنند. نیروی پیشرانه نیز به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

nextev-nio-ep9-electric-hypercar-11

درحالی‌که جزئیات مربوط به این خودرو هنوز زیاد نیستند اما ادعا شده که باتری‌ها می‌توانند در 45 دقیقه شارژ شوند. محدوده‌ی حرکتی این خودرو نیز 426 کیلومتر است. این خودرو در انگلستان و با همکاری یک شریک انگلیسی ساخته خواهد شد اما هنوز معلوم نشده که این همکار چه کسی است.

nextev-nio-ep9-electric-hypercar-05

در بدنه‌ی خودرو از مونوکوک و کمپوزیت کربن سود برده شده اما به خاطر وزن زیاد باتری‌ها که به تنهایی 635 کیلوگرم هستند EP9 هنوز هم خودرویی سنگین است. با مجموع وزن 1735 کیلوگرمی این خودرو حدود 200 کیلو سنگین‌تر از فراری لافراری و مک لارن P1 است.

nextev-nio-ep9-electric-hypercar-08

به خاطر نوع طراحی بدنه و وجود تونل‌ها و ورودی‌های هوای بسیار نیروی رو به پایین تولیدی این هایپرکار الکتریکی بیشتر نیروی تولیدی توسط خودروهای فرمول 1 است. از ویژگی‌های آئرودینامیکی این خودرو می‌توان به وجود دیفیوزر کامل، اسپلیتر جلوی قابل تنظیم و بال عقب فعال با سه حالت از جمله درگ پایین و داون فورس بالا اشاره کرد. NextEV می‌گوید این خودرو حدود دو و نیم تن نیروی ر به پایین را در سرعت 241 کیلومتر در ساعت تولید می‌کند. شتاب جانبی این خودرو در پیچ‌ها نیز بالای 2.5 جی ذکر شده است.

nextev-nio-ep9-electric-hypercar-06

EP9 همچنین دارای سیستم تعلیق فعال با قابلیت تنظیم ارتفاع و دامپرهای قابل تنظیم است.

nextev-nio-ep9-electric-hypercar-04

داخل کابین ما صندلی‌های پاکتی عمیق با پوشش‌های چرمی و دوخت‌های منحصربه‌فرد را می‌بینیم. 4 نمایشگر در کابین وجود داشته و راننده غربیلک فرمان گوشه‌دار الهام گرفته شده از فرمول 1 را در دست می‌گیرد.

nextev-nio-ep9-electric-hypercar-03

nextev-nio-ep9-electric-hypercar-07

nextev-nio-ep9-electric-hypercar-12

nextev-nio-ep9-electric-hypercar-16

nextev-nio-ep9-electric-hypercar-15

nextev-nio-ep9-electric-hypercar-14

nextev-nio-ep9-electric-hypercar-02

منبع: autoexpress

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *