نسل جدید کیا سراتو 2014

نسل جدید کیا سراتو 2014

کیا موتورز اولین تصاویر رسمی از نسل جدید سراتو را منتشر کرد. خودروی جمع و جوری که در نسل آینده خود اسپرت تر و جذاب تر از مدلهای محافظه کار فعلی بنظر می رسد. کیا قرار است از این خودرو در ماه نوامبر و در نمایشگاه خودروی لس آنجلس پرده برداری کند.

کیا سراتو 2014
کیا سراتو 2014

نسل جدید این خودرو کشیده تر، پهن تر و کم ارتفاع تر از مدلهای فعلی خواهد بود. فاصله بین دو محور جلو و عقب هم 2.7 متر می باشد. بنابراین فضای داخلی وسعت خواهد یافت. طراحی جسورانه و تهاجمی خودرو که توسط پیتر شرایر صورت گرفته، تا حد زیادی به K9 یا کیا کوریس شباهت دارد.

kia forte k3 cerato
kia forte k3 cerato

در مورد موتور فعلا قضاوت زود است اما گفته می شود که موتور 2 لیتری چهار سیلندر با بهینه سازی برای مصرف سوخت کمتر در حد 8.7 لیتر در شهر و 6.5 لیتر در بزرگراه از گزینه های اصلی می باشد. البته بعضی شایعات از جانشینی موتورهای 1.8 لیتری بجای موتورهای 1.6 و 2 لیتری فعلی حکایت دارند.

kia forte k3 cerato
kia forte k3 cerato

کیا سراتو که در کره با نام K3 و در اروپا با نام فورت شناخته می شود، محبوبترین خودروی کیا است و از سال 2003 در انواع کوپه و سدان و هاچ بک تولید می شود. این خودرو با هیوندای النترا در بسیاری از اجزا شریک می باشد. از سال 2009 سراتو به بازار آمریکا وارد شد و در سال 2011 نیز با فروش جهانی بیش از 450 هزار دستگاه، عنوان بهترین فروشنده را نیز بدست آورد. سراتو با خودروهایی نظیر تویوتا کرولا و هوندا سیویک در یک کلاس می باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *