کیا اپتیما 2011

کیا اپتیما 2011

وقتی به شرکتهای خودروسازی کره ای نگاه می کنیم که همزمان با ایران کار مونتاژ را آغاز کردند، و آنها را با صنعت مثلاً خودروسازی ایران بعد از 40 سال مقایسه می کنیم، چیزی جز آه و افسوس از نهادمان بلند نمی شود.

Kia Optima
Kia Optima

کیا یکی از همین شرکتهای کره ایست که حالا باید با حسرت به موفقیتهای آن نگاه کنیم. هنوز چشمان ما با نسل قبلی کیا اپتیما عادت نکرده بود که نسل جدید آن وارد بازارها شد.

کیا اپتیما 2011

این خودرو بروی پلاتفرم مشترکی با سوناتا 2011 ساخته می شود. و این یعنی کاهش چشمگیر هزینه که با مدیریت درست به ثمر می نشیند. با وجود شباهتهایی که در ابعاد و اطاق این خودرو با سوناتا دیده می شوند، چهره آن کاملاً متفاوت با سوناتاست. در اصل شما در همان نگاه اول شباهتهایی نیز با تویوتا کمری در آن خواهید دید. مخصوصاً استایل کاپوت و چراغها ی جلوی آن.

کیا اپتیما 2011

کیا برای اپتیما ظاهری کلاسیک تر و محافظه کارانه تر نسبت به هیوندای سوناتا برگزیده است. بنابراین افرادی که چراغها و جلوپنجره و داشبورد کاملاً مدرن سوناتا را نمی پسندند، می توانند روی کیا اپتیما هم فکر کنند!

کیا اپتیما 2011

چندین نوع پیشرانه برای کیا اپتیما درنظر گرفته شده است که 2.4 لیتری چهار سیلندر 175 اسبی، 2 لیتری توربو شارژر چهار سیلندر و 2.7 لیتری شش سیلندر با توان 194 اسب بخار را شامل می شوند. یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک نیز قابل سفارش است.

کیا اپتیما 2011

مزایای این خودرو را باید در طراحی سبک اروپایی، فضای جادار داخلی، اورگونومی عالی، موتورهای پرقدرت و اقتصادی آن عنوان کرد. تنها دلیلی که ممکن است خریداران را نسبت به خرید آن مردد کند، کم سابقه بودن برند کیا در میان رقباییست که حدود 100 سال سابقه دارند و مردم با نشان آنها عادت کرده اند.

کیا اپتیما 2011

قیمت آن بین 19 تا 23 هزار دلار اعلام شده که در ایران با این قیمت می توانید یک پژو پارس ابتیاع نمایید. البته انتخاب با خودتان!

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *