مویا؛ برند جدید فولکس‌واگن در حوزه حمل‌ونقل شهری

مویا؛ برند جدید فولکس‌واگن در حوزه حمل‌ونقل شهری

تلاش‌های فولکس‌واگن برای پشت‌سر گذاشتن رسوایی دیزل‌گیت به طرف سرویس‌های تاکسی سوق پیدا کرده است. به این منظور، از برند جدید و مستقل مویا (Moia) رونمایی شده که در آن گروه فولکس‌واگن به دنبال بازارهای جدید در حوزه حمل‌ونقل است. هنگام معرفی این برند جدید، کارکردهای مویا در موارد زیر خلاصه شده است؛ مواردی که تا اندازه‌ای مبهم هستند.

  • ارتباط خودرو با دنیای جدید حمل‌ونقل
  • رویکرد سفارشی برای حمل‌ونقل در سراسر جهان
  • رسیدن به جایگاه نخست سرویس جابجایی دنیا تا سال ۲۰۲۵

vw-launches-moia

در همین حال، می‌دانیم که این کمپانی در برلین آلمان مستقر می‌شود و پروژه‌هایی در هامبورگ نیز خواهد داشت؛ و اینکه کار خود را با ۵۰ کارمند آغاز خواهد کرد. مدیرعامل مویا، اوله هارمز (Ole Harms)، کسی است که قبلاً مدیر اجرایی فولکس‌واگن رئیس بخش تجارت‌های جدید و سرویس‌های جابجایی این کمپانی بوده است. ماتیاس مولر (Matthias Müller)، مدیرعامل فولکس‌واگن در این زمینه می‌گوید:

با اینکه هر کسی در آینده مالک یک اتومبیل نخواهد بود، امّا مویا قصد دارد که همه را به نوعی، به یکی از مشتریان کمپانی ما بدل کند.

همچنین وی در نشست خبری اضافه می‌کند که فولکس‌واگن قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ بخش قابل‌توجهی از سود خود را از این حوزه تجاری جدید تأمین کند. مویا بر روی «سواری‌های اشتراکی» در سرویس تاکسی نیز تمرکز خواهد کرد.

MOIA ? das neue Unternehmen für Mobilitنtsdienste im Volkswagen Konzern

اگر تمایل کلی صنعت اتومبیل به سمت حمل‌ونقل و جابجایی به عنوان یک سرویس را قبول داشته باشیم، آن‌گاه به راحتی می‌توان حدس زد که مویا واقعاً در چه زمینه‌هایی فعالیت خواهد کرد؛ از جمله تکنولوژی رانندگی خودکار، برنامه‌های گوشی هوشمند که خدمات تاکسی یا خودروهای کرایه‌ای را برای شما برنامه‌ای می‌کنند و احتمالاً برخی ویژگی‌های وسایل نقلیه الکتریکی.

منبع: autoblog

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *