مقایسه اجمالی ب‌ام‌و 340i و جگوار XE 35t R-Sport

مقایسه اجمالی ب‌ام‌و 340i و جگوار XE 35t R-Sport

ب‌ام‌و سری 3 کمی از درخشش اولیه‌ی خود را از دست داده است. این پادشاه اسبق کلاس سدان های اسپورت اجرایی آسیب‌پذیرتر از گذشته شده است. با وجود رقبای جدیدتری چون کادیلاک، جگوار و آلفارومئو، سری 3 با چالشی تمام‌عیار روبرو است. خب Road &Track بهترین نسخه‌ی غیر M سری 3 یعنی 340i را در برابر یکی از قدرتمندترین رقبا یعنی جگوار XE قرار داده است. اینجا خلاصه‌ای از این رویارویی را تقدیم شما عزیزان کرده‌ایم.

2016-bmw-340i-vs-2017-jaguar-xe

در یک طرف رینگ ب‌ام‌و 340i M Sport با پیشرانه‌ی 6 سیلندر خطی 3 لیتری توربو با قدرت 320 اسب بخار قرار دارد که نیرو را از طریق گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. خب پس اساساً با بهترین نسخه‌ی سری 3 سروکار داریم: پیشرانه 6 سیلندر خطی؟ بله! دیفرانسیل عقب؟ بله! گیربکس دستی؟ صد در صد!

2016-bmw-340i-vs-2017-jaguar-xe-02

در طرف دیگر جگوار با مدل XE 35t AWD R-Sport حاضر شده است. این خودرو از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری سوپرشارژردار با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کند. این خودرو در حال حاضر سریع‌ترین نسخه‌ی XE در آمریکا بوده و به عنوان تنها خودرویی که توانایی شکست سری 3 را دارد در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین واقعاً خودروی خوبی است.

2016-bmw-340i-vs-2017-jaguar-xe-03

در بحث نمای ظاهری جگوار XE قطعاً خودروی زیباتری است. اگرچه که 340i مخصوصاً با پکیج M Sport خودروی خوش‌ترکیبی است اما جگوار جذابیت بیشتری دارد. کابین این خودرو نیز شکیل‌تر و زیباتر است و طراحی جالب‌تر و از نظر بصری مرغوب‌تری دارد. هرچند، کابین ب‌ام‌و ارگونومیک‌تر بوده و تکنولوژی و مواد بکار رفته‌ی بهتری دارد. ب‌ام‌و بیشتر روی کیفیت ساخت تمرکز داشته درحالی‌که جگوار استایل ظاهری را ترجیح داده است.

2016-bmw-340i-vs-2017-jaguar-xe-05

اما مسئله‌ی مهم‌تر سواری این دو خودرو است. درباره‌ی دینامیک رانندگی گیرای جگوار XE جدید حرف‌های زیادی زده شده است. این یک سدان اسپورت مهیج با بهترین سیستم فرمان در کلاس خود بوده و واقعاً هندلینگ تیزی دارد. هرچند جگوار XE یک خودروی کاملاً جدید برای این شرکت است بنابراین آرامش دینامیکی خاص 340i را ندارد.

2016-bmw-340i-vs-2017-jaguar-xe-04

اگرچه جگوار هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده بوده اما می‌تواند کمی عصبی شود. در مقابل 340i هیجانی بوده اما کاملاً استوار و ثابت‌قدم است. راننده‌های R&T هر دو خودرو را به راه‌های پرپیچ‌وخم زیادی برده و فهمیده‌اند که 340i خودروی مطمئن‌تری است. ب‌ام‌و تیزتر بوده و به لطف دینامیک شاسی فوق‌العاده و سیستم تعلیقی که در مسیرهای ناهموار رام عمل می‌کند به خوبی پیش می‌رود. در مقابل جگوار تنها هیجان‌انگیز بوده اما احساس پهن‌تر بودن داشته و راندن آن در مسیرهای تنگ سخت است. شاسی آن نیز در مسیرهای ناهموار ناراحت شده و باعث دودلی راننده در تحت‌فشار قرار دادن آن می‌شود. همین مسیرها را ب‌ام‌و با اعتمادبه‌نفس و به آسانی طی می‌کند.

interior-jaguar-xe

در نهایت ب‌ام‌و 340i برنده‌ی این رویارویی می‌شود. اگرچه این خودرو استایل جذاب و یا احساس خالص فرمان جگوار را ندارد اما به سادگی در هر چیز دیگری بهتر از جگوار است. ب‌ام‌و در این کلاس یک کهنه سرباز باتجربه است درحالی‌که جگوار یک جوان جویای نام است. درحالی‌که جگوار XE یک سدان اسپورت فوق‌العاده است که هرکسی آرزوی خریدن آن را دارد اما نیازمند کمی زمان برای رشد و بلوغ است. این تلاشی فوق‌العاده بود اما کهنه سرباز ب‌ام‌و هنوز هم فوت‌وفن‌های کافی برای شکست رقبا را دارد.

2016 BMW 340i sedan interior

2016 BMW 340i sedan

2016 BMW 340i sedan

2016 BMW 340i sedan

BMW 3-340i 2016

2017-jaguar-xe

Jaguar XE

Jaguar_XE_005

Jaguar_XE_007

Jaguar_XE_008

منبع: roadandtrack

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *