جدالی دیگر بین کادیلاک و بی ام و

جدالی دیگر بین کادیلاک و بی ام و

ارزان تر یعنی سری3 جدید مدل 2012 و کادیلاک ATS مدل 2013، رقابتی در مدل های پایه ای!

ب ام و سری 3 در برابر کادیلاکATS
ب ام و سری 3 در برابر کادیلاکATS

BMW برای سال 2012 سری جدید3 را معرفی کرد و نام اتاق آن را F30 گذاشت. این مدل هم بلندتر و هم سنگین تر از E90 است. موتور دوست داشتنی 6 سیلندر تنفس طبیعی با موتور 4 سیلندر دوتوربو شارژر عوض شده و 10 اسب بخار بیشتر و 55 پوندفوت گشتاور بیشتری نسبت به قبل تولید می کند. خیلی دوست داشتیم تا قیمت مدل آزمایشی به قیمت پایه ای تقریبا نزدیک باشد که اینطور هم شد. درحالی که قیمت پایه 37هزار دلار است. با داشتن امکاناتی چون سانروف –سیستم تعلیق تطبیقی و… قیمت به 45 هزار دلار رسید .کادیلاک می خواهد آخرین ضربه را به ب ام و سری 3 با مدل ATS وارد کند و به دنبال آن است که در فروش از پس رقیبش برآید. ATS آزمایش شده دارای قدرتی معادل 272 اسب بخار و گشتاور 260پوند فوت است و وزن آن به صورت 50/50 درجلو و عقب تقسیم شده است. قیمت پایه ای آن 34 هزار دلار است و امکاناتی همچون سیستم تعلیق اسپرت قابل تنظیم، سیستم CUE INFOTUIMENT مخصوص کادیلاک و چند گزینه دیگر قیمت آن را به 45 هزار و خورده ای رسانده که کمی از بی ام دبلیو هم گرانتر است.

رده دوم : کادیلاک ATS 2013

کادیلاک ATS 2013
کادیلاک ATS 2013

بعد از دو مایل رانندگی با آن به نظر می رسد این ماشین خوب عمل می کند. خودرویی خونسرد و سیستم تعلیق قابل تنظیم و چرخ های 18 اینچی در تابستان باعث موفقیت در پیچ های باریک شده به گونه ای که موفق به ثبت عدد 0.90 G در سر پیچ ها می شود. سیستم ترمز هم عالی عمل می کند و تنها پس از 160متر از 70 مایل به صفر می رسد و از بی ام و بهتر عمل می کند. اما این خیلی بد است که شاسی با فرمان آن تطابق بالایی ندارد.

کادیلاک ATS
کادیلاک ATS

با وزن کمی بیشتر از بی ام و در تعویض خطوط ضعیف عمل می کند. البته این دروغ است که بگوییم بی ام و فرمان بهتری دارد بلکه حتی مصنوعی تر از کادیلاک هم هست! فکر می کردیم که با داشتن موتور قوی تر از بی ام و بهتر عمل کند اما موتور 272 اسب بخاری بیشتر به مانند موتورهای 230 اسب عمل کرد و بشدت کند بود. البته با رسیدن به دورهای بالاتر صدای بهتری دارد.

داشبورد کادیلاک ATS 2013
داشبورد کادیلاک ATS 2013

در بزرگراه به مانند هواپیماهای بی سرنشین بود.سکوت عجیبی که داشت برای راننده خواب آور بود اما بزرگترین شکایت ما سیستم Cue کادیلاک است. در این خودرو از صفحه لمسی برای تجربه کاربری استفاده شده اما کارکردن با آن نیازمند تمرکز زیاد و کاربرد خسته کننده درکنار صفحه لمسی بشدت ضعیفش باعث زده شدن ما از این ماشین شد. سردبیر مجله می گوید اگر خودرویی برای سرگرم شدن و نه برای رانندگی روزمره می خواهید کادیلاک را انتخاب کنید. کادیلاک برای ساختن یک سری 3 امریکایی نیازمند موتور و جعبه دنده ای همانند بی ام و است و نیاز به سیستم جدید و کاربردی تر دارد تا خشم ما را اینقدر برنیانگیزد!

رده اول : BMW 328i

BMW 328i
BMW 328i

لطفا یک لحظه به نتایج بدست آمده نگاه کنید BMW کادیلاک را به صورت عجیبی ضرب و شتم می کند. درحالی که کادیلاک کارها را به خوبی انجام می دهد. این بی ام و است که همان کارها را عالی انجام می دهد و نه فقط خوب. با قدرت کمتر و وزن تقریبا مشابه شتاب استثنایی عرضه می کند. برای مثال تاخیر ATS در هنگام شتاب گیری را ندارد و اعداد ثبت شده گویای همه چیز است. یکی از دلایل قرار دادن گشتاور در دور استثنایی 1250 RPM است.

BMW 328i
BMW 328i

و هنوز بی ام و بهترین جعبه دنده دستی را بهتر از هرکس دیگری می سازد. کلاچ به نحو استثنایی عمل می کند و با هیچ یک از سرسختی های کادیلاک در تعویض دنده روبه رو نبودیم. همچنین موقعیت صندلی 328i را بهتر از کادیلاک و دسترسی و قرار گیری پشت فرمان تلسکوپی آن برای همگان راحت است. درحالی که فضای داخلی بی ام و ساده تر از کادیلاک است اما ارگونومی بهتر و همچنین کیفیت بهتری را عرضه می کند.

داشبورد ب ام و 328i
داشبورد ب ام و 328i

طراحان کادیلاک بلندپروازانه تر از بی ام و بودند اما این جاه طلبی کار دست آنها داده است. در اسلالوم سرعت بیشتری را ثبت می کند و در بزرگراه به مراتب بهتر از کادیلاک بود. گله های ما بسیار محدود است. سیستم خودکار استارت-استاپ آن چندان به درد نمی خورد و خودکار بودن آن جای گله دارد. درهرصورت بی ام و برنده این رقابت شد تا نشان دهد در ساخت خودرویی در این کلاس بسیار توانمند است.

تهیه و ترجمه : پویا بهرامی

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *