مقایسهٔ طراحی کیا استینگر با آئودی A5 اسپرت‌بک و ب‌ام‌و سری 4 گرن‌کوپه

مقایسهٔ طراحی کیا استینگر با آئودی A5 اسپرت‌بک و ب‌ام‌و سری 4 گرن‌کوپه

تا پیش از معرفی کیا استینگر، بازیگران بخش سدان‌های فست‌بک متوسط بسیار کم بودند اما حالا کیا هم به این سگمنت وارد شده و قصد دارد با حاضران اصلی این کلاس یعنی آلمان‌ها رقابت کند؛ اما آیا کیا استینگر می‌تواند با آئودی A5 اسپرت‌بک و ب‌ام‌و سری 4 گرن کوپه به رقابت بپردازد؟ به هر صورت قصد داریم در ادامه طراحی این سه سدان فست‌بک را با یکدیگر مقایسه کنیم.

stinger-vs

شاید بتوان گفت که ب‌ام‌و و آئودی در طراحی سدان‌های فست‌بک خود تا حدودی محافظه‌کارانه عمل کرده‌اند اما کیا با به‌کارگیری دریچه‌های روی کاپوت و دیگر عناصر اسپرت در سراسر بخش بیرونی استینگر، به دنبال ارائهٔ طراحی جسورانه‌ای بوده است. در قسمت جلویی این خودرو جلوپنجرهٔ پوزهٔ ببر به‌عنوان امضای کیا و چراغ‌های LED منحصربه‌فردی به چشم می‌خورند درحالی‌که آلمان‌ها در این بخش خشونت کمتری دارند.

5-audi-a5-sportback

5-bmw-4-series-gran-coupe

5-kia-stinger

مانند سری 4 گرن کوپه، استینگر هم دارای یک دریچهٔ هوا در طرفین خود است که درست قبل از درهای جلو قرار گرفته است. در سوی دیگر ممکن است که خطوط شخصیت کیا مشابه خطوط جسورانهٔ ب‌ام‌و نباشد اما رینگ‌های آن بسیار هیجان‌انگیزتر از دو رقیب خود است. همچنین به‌عنوان خودرویی در کلاس فست‌بک، استینگر دارای یک سقف شیب‌دار است درحالی‌که از یک تریم نقره‌ای هم در آینه‌های جانبی، ورودی هوای طرفین و امتداد بالایی پنجره‌ها سود می‌برد؛ اما درحالی‌که هم سری 4 گرن کوپه و هم A5 اسپرت‌بک در بخش جانبی خود دارای لچکی هستند، استینگر فاقد آن است.

1-audi-a5-sportback

1-bmw-4-series2

1-kia-stinger

در نمای عقب اما استینگر دارای سر اگزوزهای دوبل در هر طرف است و چراغ‌های عقب آن نیز با نواری نازک که زیر اسپویلر عقب پنهان شده است به یکدیگر متصل شده‌اند. همچنین در گوشه‌های پایینی سپر هم دو ورودی هوا تعبیه شده است. مجموعهٔ ابن عوامل موجب شده که کیا استینگر در بخش عقب نمایی غیرمعمول داشته باشد درحالی‌که رقبای آلمانی و خصوصاً آئودی در این قسمت حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

6-audi-a5-sportback

6-bmw-4-series-gran-coupe

6-kia-stinger

3-audi-a5-sportback

3-bmw-4-series2

3-kia-stinger2

اما نگاهی هم داشته باشیم به نمای داخلی این سه سدان کوپهٔ اسپرت. در داخل کیا یک نمایشگر لمسی بزرگ به چشم می‌خورد درحالی‌که پوشش چرم ناپا هم برای صندلی‌های آن در دسترس است. همچنین صفحه‌نمایش مرکزی کیا مشابه آئودی در بالای داشبورد قرار گرفته است درحالی‌که دریچه‌های تهویهٔ گرد آن ما را به یاد محصولات مرسدس بنز می‌اندازد. هرچند که دیگر قسمت‌های کنسول مرکزی کیا کاملاً یک کیا را تداعی می‌کند.

4-audi-a5-sportback

4-bmw-4-series-gran-coupe

4-kia-stinger

با بیان این موارد و مشاهدهٔ تصاویر، شما طراحی کدام‌یک از این سه سدان فست‌بک اسپرت را برتر و زیباتر میدانید؟ ب‌ام‌و سری 4 گرن کوپه، آئودی A5 اسپرت‌بک یا کیا استینگر؟

2-audi-a5-sportback

2-bmw-4-series2

2-kia-stinger

منبع: MotorTrend

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *