مقایسهٔ طراحی آئودی A5 اسپرت‌بک با ب‌ام‌و سری 4 گرن‌کوپه

مقایسهٔ طراحی آئودی A5 اسپرت‌بک با ب‌ام‌و سری 4 گرن‌کوپه

هنگامی‌که فکر می‌کردیم ب‌ام‌و با سری 4 گرن کوپه در بازار سدان‌های کوپهٔ کوچک تنها بوده و یکه‌تازی خواهد کرد، آئودی اعلام نمود که نسل جدید A5 اسپرت‌بک را در ایالات‌متحده عرضه می‌کند؛ بنابراین در مقایسه‌ای میان طراحی این دو سدان کوپهٔ آلمانی کدام‌یک پیروز خواهد بود؟

bmw-vs-audi

در ابتدا از جلوی دو خودرو آغاز می‌کنیم. خطوط افقی در طراحی جلویی مدرن آئودی A5 تسلط دارند و این خطوط بیشتر از همه در جلوپنجرهٔ بزرگ کرومی این خودرو به چشم می‌خورند؛ اما اشکال زاویه‌دار زیادی هم در طراحی جلویی A5 بکار رفته که ازجملۀ آن‌ها می‌توان به قاب جلوپنجره و فرم کلی چراغ‌ها اشاره کرد؛ اما سری 4 گرن کوپه دارای طراحی قدیمی‌تری است؛ با‌این‌حال هرچند ممکن است آئودی طراحی مدرن‌تری داشته باشد اما ب‌ام‌و به لطف چراغ‌های جلوی متصل به جلوپنجرهٔ کلیوی شکل و طراحی ورودی‌های هوای درون سپر، چهرهٔ ترسناک‌تر و خشمگین‌تری دارد.

audi-a5_sportback-2017-1024-01

bmw-4-series-3

در بخش پروفیل جانبی، هر دو خودرو از فرم فست‌بک استفاده کرده‌اند. این خودروها دارای کاپوت کشیده، خطوط جذاب کشیده شده در سراسر بدنه و خط سقف چشم‌نواز هستند؛ اما آئودی در این قسمت به لطف قاب پنجره‌های لوکس‌تر، خطوط نازک‌تر بدنه و یک نشان کوچک بجای ورودی هوای جسورانهٔ روی گلگیرهای جلو، طراحی نرم‌تری دارد.

audi-a5_sportback-2017-1024-04

bmw-4-series-2

پشت آئودی بازهم کمی نرم‌تر از ب‌ام‌و به نظر می‌رسد. چراغ‌های عقب اسپرت و نازک و سر اگزوزهای مدرن هم تکمیل‌کنندهٔ طراحی نمای عقب A5 اسپرت‌بک هستند؛ اما سری 4 گرن کوپه چراغ‌های عقب دل‌پذیرتری دارد درحالی‌که سر اگزوز آن بیشتر بیرون آمده است.

audi-a5_sportback-2017-1024-03

1-bmw-4-series-3

با نگاه به داخل کابین A5 اسپرت‌بک، متوجه یک صفحه‌نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ایستاده می‌شویم. زیر این نمایشگر دریچه‌های تهویه و دیگر ادوات به‌صورت افقی طراحی شده‌اند. سری 4 گرن کوپه هم فرم مشابهی با آئودی دارد با این تفاوت که صفحه‌نمایش با فاصلهٔ بیشتری از راننده نصب شده و برخلاف آئودی خبری از صفحه‌نمایش دیجیتال بجای صفحه آمپر هم در آن نیست.

audi-a5_sportback-2017-1024-0d

bmw-4-series

منبع: MotorTrend

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *