مقایسهٔ تصویری نسل جدید و قدیم شورولت تراورز

مقایسهٔ تصویری نسل جدید و قدیم شورولت تراورز

پیش‌ازاین، نسل نخست شورولت تراورز به‌عنوان یک کراس‌اوور فول سایز سه ردیفه بر اساس پلت‌فرم مشترکی با نسل قبلی جی‌ام‌سی آکادیا و بیوک انکلاو ساخته می‌شد و هر سهٔ این کراس‌اوورها ابعاد مشابهی داشتند؛ اما هنگامی‌که نسل جدید آکادیا معرفی شد، راه متفاوتی را از برادران خود پیش گرفته و با کاهش ابعاد به یک کلاس پایین‌تر نقل مکان کرد. حال به‌تازگی نسل جدید شورولت تراورز هم در نمایشگاه دیترویت رونمایی شده است که مسیر متفاوتی از آکادیا را پیموده است زیرا همان‌طور که اشاره شد، درحالی‌که آکادیا در نسل جدید خود کوچک‌تر از قبل شده است، نسل جدید تراورز در ابعاد خود رشد داشته است. به همین دلیل در حال حاضر تراورز جدید بیشتر به SUV بزرگ تاهو شبیه شده است. درهرحال قصد داریم در این مطلب یک مقایسهٔ تصویری میان نسل اول و نسل دوم شورولت تراورز انجام دهیم.

chevrolet-traverse-2013-vs-2018

تراورز جدید از یک جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر و چراغ‌های جلوی نازک‌تر استفاده می‌کند درحالی‌که کاپوت نیز فرمی مربع‌تر به خود گرفته است. نسل جدید تراورز در دو نسخهٔ مختلف بنام‌های High Country و Sport عرضه خواهد شد که در اولی به‌عنوان تیپ لوکس، تریم کرومی زینت‌بخش جلوپنجره خواهد بود درحالی‌که نسخهٔ اسپرت از عناصر و المان‌های مشکی‌رنگ استفاده می‌کند.

1-chevrolet-traverse-2018

1-chevrolet-traverse-2013

در نمای جانبی اما نسل دوم تراورز حالا شباهت بیشتری به یک پیکاپ تراک پیدا کرده است به‌گونه‌ای که خطوط پنجره‌ها، درِ صندوق بار و تمامی لبه‌های گِرد و منحنی با اشکال مربع شکل جایگزین شده‌اند. همچنین کاملاً مشابه چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب هم باریک‌تر از قبل شده‌اند.

2-chevrolet-traverse-2018

2-chevrolet-traverse-2013

در داخل خودرو نیز یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ‌تر 7 اینچی یا 8 اینچی جایگزین نمونهٔ 6.5 اینچی قدیمی نسل قبلی شده است درحالی‌که اطراف آن‌هم از دکمه‌ها و کلیدها خبری نیست. شورولت همچنین در پشت این نمایشگر فضایی برای قرار دادن اشیاء تعبیه کرده است و در کل کابین بازتر و جادارتر از قبل به نظر می‌رسد. در نسل جدید تراورز بجای روش Smart Slide Setup صندلی‌های نسل قبلی، از تقسیم‌بندی تا شوندگی جدید در ردیف دوم صندلی‌ها استفاده شده است. بدین ترتیب حتی در صورت نصب بودن صندلی کودک نیز امکان کشیدن صندلی‌های ردیف دوم به سمت جلو یا خم کردن پشتی آن‌ها وجود دارد که دسترسی راحت‌تری را به ردیف سوم صندلی‌ها فراهم می‌کند.

3-chevrolet-traverse-2018

3-chevrolet-traverse-2013

4-chevrolet-traverse-2018

4-chevrolet-traverse-2013

5-chevrolet-traverse-2018

5-chevrolet-traverse-2013

6-chevrolet-traverse-2018

6-chevrolet-traverse-2013

مشخصات فنی

نسل اول تراورز نسل دوم تراورز
پیشرانه 3.6 لیتری V6 3.5 لیتری V6
قدرت 288 اسب بخار 305 اسب بخار
گشتاور 366 نیوتن متر 352 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 9 سرعته اتوماتیک
طول/عرض/ارتفاع 5.17/1.99/1.84 متر 5.19/2.0/1.80 متر
فاصلهٔ محوری 3 متر 3 متر

منبع: MotorTrend

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *