محله ژاپنی‌ها! مصاف نیسان قشقایی و هوندا CR-V

محله ژاپنی‌ها! مصاف نیسان قشقایی و هوندا CR-V

کراس اوورها بیش از هر زمان دیگری مورد علاقه‌ی خریداران بوده و به همین دلیل کمپانی‌های بی‌شماری اقدام به ساخت این دسته از خودروها کرده‌اند. نیسان قشقایی و هوندا CR-V از بهترین‌های کلاس خود به شمار می‌روند و در این نوشته تصمیم داریم این دو خودرو را روبروی هم قرار دهیم تا ببینیم کدام‌یک بهتر از دیگری است. با ما همراه باشید.

  • قیمت

nissan-qashqao-vs-honda-cr-v-lead

با بهای کمتر از 19 هزار پوند شما می‌توانید صاحب یک قشقایی صفرکیلومتر شوید. مدل‌های پایه‌ی Visia تجهیزاتی چون بلوتوث، پخش MP3، کمک حرکت در تپه، ترمزدستی برقی، سیستم استارت/استارپ و چراغ‌های LED روز روشن دارند. در مدل فول Tekna از تجهیزاتی چون دوربین 360 درجه و چراغ‌های جلوی LED بهره می‌برد. مدل فول قشقایی حدود 6 هزار پوند ارزان‌تر از مدل فول هوندا CR-V است.

ارزان‌ترین نسخه‌ی CR-V به‌صورت استاندارد با تجهیزاتی چون چراغ‌های روز روشن LED، بلوتوث و کروز کنترل عرضه می‌شود و بهای 23275 پوندی دارد. مدل‌های فول EX بهای 36230 پوندی دارند اما پر از تجهیزات ایمنی و رفاهی، صندلی‌های چرمی و سقف شیشه‌ای پانورامیک هستند.

  • استایل و طراحی ظاهری

nissan-qashqai-vs-honda-cr-v-styling

قشقایی طراحی خوبی دارد. این خودرو بزرگ و کاربردی بوده و به لطف افت‌وخیزهای قوی روی کاپوت و دیگر نقاط بدنه اسپورت احساس می‌شود. چراغ‌های جلوی گوشه‌دار و جلوپنجره‌ی کرومی برجسته‌ی این خودرو باعث شده قشقایی گیراتر از هوندا به نظر برسد.

در بحث استایل یک شاسی‌بلند، هوندا روشی بکار گرفته که به اندازه‌ی نیسان مناسب نیست. چراغ‌های جلوی این خودرو با جلوپنجره‌ی کرومی ترکیب شده و سپرها نیز قطعاتی به رنگ مشکی و نقره‌ای را در خود جای داده‌اند. شاید این طراحی به اندازه‌ی قشقایی ظریف و زیبا نباشد اما قطعاً ابهت بیشتری دارد.

  • کابین

nissan-qashqai-vs-honda-cr-v-interior

کابین نیسان نه تنها خوش‌ساخت احساس می‌شود بلکه فضاهای ذخیره‌ای مناسبی دارد. همه‌ی دکمه‌ها طراحی به‌جایی داشته و استفاده از آن‌ها آسان است. استفاده از برخی قطعات متالیک باکیفیت به خاص‌تر بودن کابین این خودرو کمک کرده است. خط سقف بالاتر قشقایی به این معناست که سرنشین‌های قدبلند در صندلی‌های عقب راحت خواهند بود اما قشقایی از نظر فضای داخل کابین نمی‌تواند با هوندا برابری کند.

nissan-qashqai-vs-honda-cr-v-engines

CR-V موقعیت رانندگی بالایی داشته که مشابه قشقایی بوده و به آسانی می‌توان محیط بیرونی را دید؛ و البته طراحی کابین آن نیز از مد افتاده به نظر نمی‌رسد. طراحی مینیمالیستی دکمه‌ها هوشمندانه به نظر می‌رسد اما استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی هوندا در مقایسه با نیسان سخت‌تر است. هرچند هوندا صندلی‌های عقبی جادارتری داشته و با تا کردن آن‌ها فضای کاملاً مسطحی ایجاد می‌شود.

  • کاربردی بودن

nissan-qashqai-vs-honda-cr-v-practicality

نیسان محفظه‌ی بار 430 لیتری دارد که اگرچه کوچک نیست اما بسیاری از رقبا از جمله رنو کجار و کیا اسپورتیج از این حیث نیسان را پشت سر می‌گذارند. البته قشقایی در کف صندوق فضای باری داشته که برای پنهان کردن اشیا مناسب است. با تا کردن صندلی‌ها فضای بار به 1585 لیتر می‌رسد.

در بحث کاربردی بودن هوندای بزرگ‌تر به راحتی از نیسان جلو می‌زند. فضای بار این خودرو 589 لیتر بوده که با تاکردن صندلی‌ها به 1669 لیتر افزایش می‌یابد. در کل صندلی‌های CR-V انعطاف‌پذیرتر از قشقایی بوده و همین موضوع امکان حمل اشیای مختلفی را میسر می‌سازد.

  • پیشرانه

nissan-qashqai-vs-honda-cr-v-rear

طیف مختلفی از پیشرانه‌ها را می‌توان در قشقایی انتخاب کرد: از نسخه‌ی بنزینی 1.2 لیتری با مصرف سوخت 5.8 لیتری گرفته تا نسخه‌ی 1.6 لیتری دیزلی که به‌صورت سفارشی با گیربکس CVT و سیستم چهار چرخ محرک در دسترس است. کم‌مصرف‌ترین پیشرانه‌ی قشقایی از نوع 1.5 لیتری دیزلی است که مصرف سوخت 4 لیتری دارد.

تعداد پیشرانه‌های هوندا CR-V بیشتر از قشقایی است اما از نظر مصرف سوخت نمی‌توانند با نیسان برابری کنند. کم‌مصرف‌ترین پیشرانه‌ی هوندا نسخه‌ی 1.6 لیتری دیزلی است که در هر صد کیلومتر 4.6 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

  • سواری

nissan-qashqai-vs-honda-cr-v-driving

قطعاً قشقایی دقت و صحت عملکرد یک خودروی اسپورت را ندارد اما به لطف سیستم‌های الکترونیکی هوشمند شاسی به آسانی از دست اندازها عبور کرده و خللی در عملکرد آن وارد نمی‌شود. مدل‌های دو دیفرانسیل قشقایی از سیستم گشتاور برداری استفاده می‌کنند تا در سطوح خیس و لغزنده کشش خودرو کم نشود.

نسخه‌هایی از CR-V که رینگ‌های بزرگ‌تری دارند همانند قشقایی در دست اندازها عصبی عمل می‌کنند اما فرمان هوندا دقیق‌تر بوده و کنترل حرکات بدنه‌ی آن باعث می‌شود که در راه‌های پرپیچ‌وخم خودروی لذت‌بخش‌تری باشد. متأسفانه صدای باد و لاستیک باعث می‌شود CR-V در بزرگراه‌ها آرامش کمتری نسبت به قشقایی داشته باشد. هرچند گیربکس 9 سرعته ی اتوماتیک هوندا بهتر از گیربکس CVT برخی مدل‌های قشقایی عمل می‌کند.

  • قضاوت نهایی

nissan-qashqai-vs-honda-cr-v-side

هر دو شاسی‌بلند حاضر در این مقایسه حداکثر تلاش خود برای جلب نظر خریداران را بکار گرفته‌اند. نیسان ارزان‌تر بوده و رانندگی ریلکس تری دارد اما در بحث کاربردی بودن نمی‌تواند با هوندا رقابت کند.

به عنوان نتیجه، اگر شما معمولاً 4 نفر، اسباب و وسایل بیشتر و گاهی تریلر حمل می‌کنید CR-V انتخاب بهتری است. اگر شاسی‌بلند جدید شما احتمالاً بیشتر در مسافت‌های کم مورد استفاده قرار می‌گیرد شایسته است قشقایی را مدنظر قرار دهید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *