مرد نابینا و رانندگی با تکنولوژی گوگل

مرد نابینا و رانندگی با تکنولوژی گوگل

استیو ماهان، مرد نابینایی که 95 درصد از بینایی خود را از دست داده و از نظر قانونی هم نابینا محسوب می شود، در یک برنامه نمایشی پشت یک تویوتا پریوس با سیستم راننده خودکار نشست و در جاده های کالیفرنیا رانندگی کرد. این پروژه توسط گوگل و از سال 2010 بنیان نهاده شده و تاکنون خودروی مزبور بدون راننده توانسته بیش از 320 هزار کیلومتر مسافت جاده های عمومی را بپیماید.

blind man and Google Self Driving Car
blind man and Google Self Driving Car

هدف از این پروژه ساخت خودروهای باهوشی است که بتوانند کنترل خودرو را در اختیار گرفته و ایمنی و آسایش بیشتری برای راننده به ارمغان بیاورند. قابلیت اطمینان به این تکنولوژی تاحدی است که حتی افراد نابینا هم می توانند برای رانندگی به آن متکی باشند. برای کنترل خودرو و اجتناب از تصادف از سیستم رادار و فاصله یاب لیزری استفاده می شود. پلیس نیز روی انجام این آزمایشات نظارت دارد.
با اینکه در ایالت کالیفرنیا برای خودروهای باهوش اینچنینی قانونی وجود ندارد اما اخیرا در ایالت نوادا برای وسایل نقلیه موتوری با رانندگی خودکار با استفاده از هوش مصنوعی، سنسورها و سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) بدون دخالت انسان قوانینی وضع گردیده است.

Google's Self Driving Car
Google’s Self Driving Car

در آینده نزدیک این امکان وجود دارد که شما در حالی که پشت فرمان بستنی می خورید و در عین حال به تلویزیون هم نگاه می کنید، رانندگی خودرو خود را در اختیار سیستم دستیار باهوش ماشین بسپارید. البته اگر به اندازه کافی به او اطمینان داشته باشید!

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *