فیتی‌پالدی EF7 ویژن گرن توریزمو، محصولی از پینین‌فارینا

فیتی‌پالدی EF7 ویژن گرن توریزمو، محصولی از پینین‌فارینا

امرسون فیتی‌پالدی (Emerson Fittipaldi) یکی از شناخته‌شده‌ترین رانندگان فرمول یک و رئیس فیتی‌پالدی موتورز با همکاری خانه طراحی مشهور ایتالیایی پینین‌فارینا و متخصصان آلمانی خودروهای مسابقه‌ای، HWA AG می‌خواهد یک سوپرماشین جدید با نام «فیتی‌پالدی EF7» تولید کند.

fittipaldi2

فیتی‌پالدی EF7 که قرار است در موتور شوی امسال ژنو در ماه مارس در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد، به احتمال زیاد محصول ذهن قهرمان جهان و برنده دو دوره ایندی 500، امرسون فیتی‌پالدی است. گفته می‌شود که وی تمام دانسته‌های پیست مسابقه را در یک قالب جدید پیاده کرده که می‌تواند «سطح قابلیت‌های رانندگی تمام علاقه‌مندان سوپرماشین‌ها را در سراسر جهان بالاتر ببرد».

fittipaldi-ef7-teaser-1

امّا این موضوع در واقعیت به چه معناست؟ پینین‌فارینا و فیتی‌پالدی برای این منظور با شرکت HWA AG همکاری داشته‌اند؛ شرکتی که خودروهای DTM مرسدس-اِی‌ام‌جی را می‌سازد و پیشرانه تیم‌های فرمولا 3 مرسدس-‌اِی‌ام‌جی را نیز تأمین می‌کند. در واقع HWA AG گذشته طول و درازی با مرسدس‌بنز دارد و سابقه همکاری این دو کمپانی به برخی از مدل‌های نمادین مسابقه‌ای مرسدس برمی‌گردد.

همکاری با HWA AG به این معناست که فیتی‌پالدی EF7 احتمالاً از برخی موتورهای معمولی یا مسابقه‌ای مرسدس-اِی‌ام‌جی برای پیشرانه استفاده خواهد کرد که موتور محبوب ۴ لیتری V-8 با توربوشارژرهای دوقلو از محتمل‌ترین آنهاست. ضمن اینکه شاسی این خودرو احتمالاً بر اساس یکی از طراحی‌های مسابقه‌ای HWA AG خواهد بود.

فیتی‌پالدی EF7 علاوه بر یک سری تولید محدود جاده‌ای، در قالب یک خودروی مجازی در بازی شبیه‌ساز مسابقات اتومبیلرانی پلی‌استیشن موسوم به «گرن توریزمو» نیز ظاهر خواهد شد. البته تا زمان رونمایی رسمی این خودرو همزمان با آغاز نمایشگاه ژنو در ۷ مارس (۱۷ اسفند) و انتشار جزئیات کامل‌تر زمان زیادی باقی مانده، امّا با توجه به جزئیات اندکی که ارائه شده، می‌توان انتظار داشت که نتیجه همکاری یک قهرمان مسابقات، یک سازنده DTM و مشهورترین خانه طراحی اتومبیل جهان، یک محصول فوق‌العاده باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *