طراح ایرانی – محسن خرسندی

طراح ایرانی – محسن خرسندی

همانطور که می دانید امسال از سوی مقام معظم رهبری سال تولیدملی و حمایت از کار و سرمایه ی ایرانی نامگذاری شده است. با توجه به اینکه در بخشی از نامگذاری امسال به حمایت از سرمایه ی ایرانی اشاره شده است بر آن شدیم تا آنجایی که از دستان بر می آید به نوبه ی خود قدمی برداشته باشیم .

همین چند وقت پیش بود که سایت معتبر carbodydesign در حوزه ی طراحی خودرو اقدام به انتشار طرحی از یک طراح جوان ایرانی به نام محسن خرسندی کرد . به همین دلیل در اولین گام به سراغ این سرمایه ی ایرانی رفتیم و گفتگویی کوتاه با وی داشتیم.

س . از خودتان برایمان بگویید واینکه ازچه زمانی طراحی را شروع کردید؟

ج . محسن خورسندی هستم متولد 1369 در اصفهان ودانشجوی مکانیک دانشگاه اصفهان

از همان دوران بچگی به خودرو علاقه داشتم و نقاشیم هم خوب بود تصمیم گرفتم که به طراحی خودرو بپردازم اما متاسفانه در ایران شناختی در مورد رشته طراحی صنعتی وجود نداشت ، به همین خاطر از طرف والدین و اطرافیان ، رشته مکانیک به من توصیه می شد و جایی برای فکر کردن به رشته های دیگر باقی نبود.بنابراین وارد رشته مکانیک شدم

س. آیا پیش از این هم در مسابقه ای دیگر شرکت کرده بودید و آیا طرح هایتان برنده مسابقات دیگر شده اند؟

ج . فقط در مسابقاتی که از طرف مجله ماشین برگزار شد شرکت کردم که در دوره سوم آن با طرح کیا موفق به کسب رتبه اول در بخش نیمه حرفه ای شدم.

Kia-Shift-Concept
Kia-Shift-Concept

س . از ویژگی های طرح تان که برنده مسابقه شد و مورد توجه carbodydesign قرار گرفت برایمان بگویید؟

ج . کیا شیفت یک خودروی سوپراسپرت برای سال 2020 بوده که ویژگی اصلی آن داشتن فرمی تهاجمی و قابلیت تبدیل شدن به یک خودروی open wheel است . البته نام این خودرو در زمان مسابقات i shock بود که به شیفت تغییرش دادم. ضمنا باید بگم که این خودرو با نرم افزار CATIA طراحی شده که کار بسیار مشکلیه و این مزیت را دارد که می شود تمام محاسبات مهندسی مانند تحلیل آیرودینامیک بررویش انجام شود و همچنین توسط دستگاه CNC ساخته بشود.

س . انتظارتان از افرادی که باید توجه بیش تری به شما و امثال شما داشته باشند چیست؟

ج . متاسفانه هنر در صنعت ایران از خودروسازی و معماری گرفته تا تولید محصولات جانبی عملا فراموش شده و معمولا از دیدگاه سنتی به آن پرداخته می شود. امروزه شاهد بدترین نمونه های هنری و طراحی در کشور هستیم در حالی که در گذشته عکس این موضوع بوده است . انتظار من از مردمو به خصوص مسئولین این هست که به هنر اهمیت بدهند و بدانند که هنر فقط محدود به یک عده خاص و فقط نقاشی ، صنایع دستی و ساختمان های قدیمی نیست . آن ها بیاد این میراث فراموش شده را وارد زندگیشان نمایند.

س . آیا بعد از برگزیده شدن طرحتان از سوی جایی دعوت به کار شدید؟

ج . هنوز هیچ خبری از دعوت به همکاری نشده است.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

این مصاحبه ای بود اختصاصی که از سوی سایت پدال با این طراح موفق صورت گرفت . از این دست جوانان در سرزمینمان زیاد هستند که ما باز هم به آن ها خواهیم پرداخت. در پایان شما را دعوت به دیدن آثار آقای محسن خرسندی می کنم . به امید موفقیت ایشان.

01-Kia-Shift-Concept-02

01-Kia-Shift-Concept-05

01-Kia-Shift-Concept-07

01-Kia-Shift-Concept-08

01-Kia-Shift-Concept-09

02-KIA-Shift-Concept-CATIA-screenshot

car2_by_mporsche-d4247x7

freehandsketch_suv01_by_mporsche-d4atthk

kia_ishock_wallpaper_01_by_mporsche-d497pcu

kia_shift__transformed__back_by_mporsche-d4xabnm

kia_shift__transformed__by_mporsche-d4xab4l

Kia-Shift-Concept

normandy_sr3_by_mporsche-d4124em

normandy_sr3_page_2_by_mporsche-d4124vf

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *