فورد به دنبال استفاده از چاپگر سه‌بعدی در صنعت خودرو

فورد به دنبال استفاده از چاپگر سه‌بعدی در صنعت خودرو

فورد تحقیقات درباره‌ی استفاده از چاپ سه‌بعدی به منظور ساخت ابزار، قطعات پیش‌تولیدی و قطعات خودروهای تولید محدود بخش فورد پرفورمنس را آغاز کرده است.

mb_2120

این خودروساز آمریکایی پرینترهای سه‌بعدی را در مرکز تحقیقات و نوآوری شرکت در دییربورن را نصب کرده و معتقد است استفاده از این روش ساخت برای تولید قطعات پیچیده با بهای مناسب پیشرفتی عظیم در صنعت ساخت خودرو می‌باشد.

mb_2117

فورد از اسپویلر چاپ شده سه‌بعدی‌ای که نصف نسخه‌ی فلزی وزن دارد و به‌طور شگفت‌انگیزی به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند استفاده کرده است. به علاوه این تکنولوژی می‌تواند در تولید قطعات مخصوص خودروهای مسابقه‌ای و قطعات سفارشی خودروهای عادی بکار گرفته شود.

mb_2156

دیگر مزیت کلیدی چاپ سه‌بعدی این است که اجازه‌ی تولید قطعات پروتوتایپ پیچیده را در چند روز می‌دهد و بدین ترتیب مهندسان نیازی به طراحی مدل رایانه‌ای و سپس چندین ماه منتظر ماندن برای ساخت ندارند.

mb_2145

یکی از مسئولان بلندپایه‌ی فورد در بخش تحقیقات گفته است:

با تکنولوژی ساخت نامحدود ما می‌توانیم ابزارهای بزرگ، قطعات و لوازم جانبی را چاپ کنیم و این امر در بحث طراحی ما را بسیار جلو می‌اندازد. ما از دسترسی اولیه به تکنولوژی جدید Stratasys هیجان زده‌ایم. این تکنولوژی به توسعه‌ی چاپ سه‌بعدی بزرگ برای کاربرد در صنعت خودرو کمک شایانی می‌کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *