فراری، اسب سرخ مارانلو هفتادساله شد

فراری، اسب سرخ مارانلو هفتادساله شد

در طول این هفته، فراری جشن هفتادسالگی خودروهای اسپرت خود را برگزار خواهد کرد. در 12 مارس سال 1947 مؤسس و مدیرعامل این شرکت یعنی آقای انزو فراری اولین خودرو با برند فراری را که 125 S نام داشت تولید نمود و با آن یک آزمون رانندگی در خیابان‌های مارانلو انجام داد. 125 S اولین خودروی اسپرتی بود که نشان فراری را بر خود داشت درحالی‌که زیر کاپوت آن یک پیشرانهٔ 12 سیلندر قرار داشت که توسط آقای «Gioacchino Colombo» با کمک دو مهندس بنام‌های «Giuseppe Busso» و «Luigi Bazzi» طراحی شده بود. پس از انجام اولین آزمون‌ها در 12 مارس، تنها دو ماه بعد در تاریخ 11 ماه می فراری 125 S راهی پیست Piacenza Circuit شد.

ferrari-70th-anniversary3

برای بزرگداشت پیشینهٔ بلندمدت و پرافتخار فراری در بخش خودروهای اسپرت و سوپراسپرت، سازندهٔ ایتالیایی یک ویدئوی خاص به مناسبت گرامیداشت 70 سال فعالیت خود منتشر کرده است و در این ویدئو به‌طور رسمی مدل جدید لافراری آپرتا را نیز معرفی نموده است که به‌عنوان محور جشن سالگرد هفتادسالگی فراری عمل خواهد کرد. پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی و موتور الکتریکی در لافراری آپرتا درمجموع 950 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

ferrari-70th-anniversary2

در طول امسال نیز در بیش از 60 کشور در سراسر جهان رویدادهای خاصی به مناسبت هفتادسالگی فراری برگزار خواهد شد. در تمامی این مراسم‌ها، لافراری آپرتا به‌عنوان نماد هفتادسالگی فراری حضور خواهد داشت. جشن سالگرد هفتادسالگی فراری در تعطیلات آخر هفته در تاریخ 9 و 10 سپتامبر در مارانلو ایتالیا برگزار خواهد شد درحالی‌که اقدامات دیگری هم برای ادای احترام به این تاریخ باشکوه برگزار می‌گردد مانند راه‌اندازی یک وب‌سایت خاص به آدرس www.Ferrari70.com به‌افتخار هفتادسالگی فراری.

ferrari-70th-anniversary

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *